Sari la conținut

Mișu Negrițoiu, greu de demis

Parlamentul a început procedura de revocare din funcţia de șef al Autorității de Supraveghere Financiară a lui Mişu Negriţoiu. Parlamentarii din Comisia de Buget au aprobat raportul pentru înlocuirea din funcţie. Este un prim pas. Acesta spune însă că, legal, el nu poate fi demis.

Președintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), Mișu Negrițoiu, nu s-a prezentat însă luni, la audierile din cadrul comisiilor de specialitate din Camera Deputaților și Senat, unde a fost convocat, însă a trimis o scrisoare prin care susține că revocarea sa este ilegală.

Președintele Comisiei pentru politică economică, reformă și privatizare din Camera Deputaților, Mihai Tudose, a anunțat la începerea ședinței, că președintele ASF a transmis parlamentarilor o scrisoare prin care cerea amânarea audierii pentru a pregăti răspunsurile solicitate de parlamentari.

"În scrisoarea sa, domnul Negrițoiu pleacă de la premisa că noi avem ceva cu ASF, nu cu domnia sa, și că ceea ce facem noi constituie un atac la adresa unei instituții. Mai mult, ne explică foarte clar, citez: "revocarea unui membru din conducerea ASF nu este legal posibilă, atâta timp cât acesta continuă să întrunească condițiile care au stat la baza numiri sale, orice hotărâre în sens contrar fiind abuzivă, făcută în frauda legii și, deci, lovită de nulitate", a citit Tudose din scrisoarea președintelui ASF.

Mai mult, potrivit lui Tudose, președintele ASF susține în scrisoarea sa că orice demers în sensul demiterii unui membru al conducerii ASF este abuzivă, iar actul respectiv este lovit de nulitate.

Demiterea lui Negrițoiu are loc după scandalul unei scumpiri excesive a RCA care i-a scos în stradă transportatorii profesioniști. Pe lângă aceasta, service-urile auto l-au acuzat pe Negrițoiu că, după negocierea asigurărilor cu transportatorii profesioniști, a transferat o parte a costurilor asupra automobiliștilor.

Tariful de asigurare pentru camioanele cu masa mai mare de 16 tone a scăzut cu circa 40% faţă de media pieţei, iar cel pentru autoturisme a crescut cu circa 30% faţă de luna februarie a acestui an, a declarat recent preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean.

Tariful maxim RCA pentru un camion cu masa peste 16 tone va fi de 7.534 lei, iar tariful maxim anual al unei poliţe obişnuite, pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinut de o persoană cu vârsta cuprinsă între 31 şi 40 de ani, va fi de 610 lei.

Potrivit calculelor asociaţiei service-urilor auto, preţul poliţelor pentru camioanele de peste 16 tone este mai mic cu circa 40% faţă de media din perioada anterioară, de 12.500 lei.

”Totodată, observ o creştere cu circa 30% a tarifului RCA pentru autoturisme. Potrivit raportului Milliman, în februarie 2016, tariful RCA mediu pentru un autoturism de acest tip, pentru aceeaşi categorie de vârstă, era de 466 lei pe an, acum este 610 lei”, a spus recent Cristian Muntean.

Şeful ASSAI consideră că şi preţul RCA pentru camioane este exagerat, în condiţiile în care firmele de asigurări şi-au optimizat costurile din 2015 până în prezent prin înjumătăţirea comisioanelor brokerilor şi prin desfiinţarea sediilor din judeţele care nu erau profitabile.