Sari la conținut

Repararea autostrăzii  Sibiu Orăștie a început cu stângul. Alunecările continuă, concomitent cu lucrările

Foto: Turnul Sfatului

Oficial din cauza Paștelui și a ploilor din ultima perioadă, muncitorii Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România au încetinit până spre deloc ritmul lucrărilor de reparare a autostrăzii A1, închisă între Cunța și Săliște, potrivit unui reportaj realizat la fața locului de publicația sibiană Turnul Sfatului, disponibil aici.

Șantierul deschis de CNADNR în regie proprie pe autostrada construită prost de italienii de la Salini Impregilo cunoaște largi momente de respiro. Sunt parcate undeva pe lateral utilajele care acum mai bine de o săptămână scoteau în fața lui Dan Costescu, ministrul Transporturilor, camioane de pământ din groapa de 200 de metri făcută de italieni pentru remedierea unei fisuri. Iar organizarea de șantier înseamnă aceleași două containere lângă care stau, acum, câteva utilaje.

”Din cauza ploilor nu s-a putut intra în acea groapă. Lucrăm pe lateral, ne pregătim să ne facem platformele pentru agregate și drumurile de acces, căci e vorba de două puncte de acces. Și mai lucrăm la evacuarea apelor într-un punct. Noi ne rugăm să nu mai plouă”, a arătat șeful de proiect pentru Turnul Sfatului.
Însă în timp ce muncitorii CNADNR se roagă pentru vreme, dealurile care înconjoară autostrada continuă să o ia la vale și asta nu doar în debleul de la Aciliu.

Citește și Made în România. Autostrăzile-canion. Deblee înalte cât zece etaje de bloc

Drumul tehnologic realizat de italieni pentru accesul la groapa de 200 de metri a devenit impracticabil datorită unor alunecări de teren care au rupt calea de acces în mai multe locuri. Astfel au rezultat falii care, în unele locuri, au înălțimi care se apropie de un metru.

Consultați de Digi24.ro, reprezentanți ai unor firme importante de consultanță și proiectare în domeniul infrastructurii rutiere și-au manifestat rezerve privind capacitatea CNADNR de a rezolva singură problemele apărute pe autostradă. Companiei îi lipsește o expertiză completă a situației (de-a abia recent CNADNR a scos la licitația realizarea unei astfel de expertize), îi lipsesc specialiștii într-o problemă dealtfel complexă, cum este cea a alunecărilor de teren, dar și experiența necesară. Situația este cu atât mai dificilă cu cât CNADNR a reziliat în urmă cu unu-doi ani contractul semnat cu consultantul lucrărilor, cel care le-au supervizat de la începerea lor.