Sari la conținut

Supermarketurile ar putea scădea prețurile la carburanți

În Bucureşti, pe același bulevard, lanţurile de benzinării afişează preţuri care diferă cu un ban. MOL şi Rompetrol vând benzina cu 5 lei şi 66 de bani, iar Petrom cu 5 lei şi 65 de bani. Nu există o concurenţă reală, iar şoferii trebuie să plătească preţul impus.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: Dacă e mai uşor să înfiinţezi o benzinărie, dacă autorizaţiile se iau mai uşor, va creşte concurenţa între benzinării. Ne uităm la o serie de state membre în Uniune unde chiar marile lanţuri de retail vând şi combustibili.

Franţa şi Marea Britanie conduc în topul ţărilor cu cea mai puternică reţea de benzinării în lanţurile de magazine.

Până la 47 de procente din carburanţii consumaţi la nivel naţional sunt vânduţi prin staţiile deţinute de supermarketuri”, relatează Sebastian Perju, corespondent Digi24 în Franța.

În România, situația e diferită.

Suntem în singura benzinărie din România deschisă într-un spaţiu comercial. Din păcate, tocmai staţia care ar trebui să-i concureze pe benzinari şi să tragă preţurile în jos este ea însăși lipsită de concurenţă”, relatează Cătălin Bălan, reporter Digi24.

„Am avut un milion jumate pentru cumpărături şi mi-au mai rămas 300 de mii, restul de la cumpărături şi am luat benzină.

Facem şi cumpărăturile, şi alimentarea. E totul ok”, spun clienții.

Autoritatea de concurenţă va cere Guvernului să modifice şi costurile de depozitare şi de comercializare en gros a carburanţilor. Asta va face ca preţurile să poată fi reduse mai uşor. Măsurile ar putea fi aplicate de anul viitor.