Sari la conținut

Chinezii vor să investească în portul Constanța

România poate deveni principala poartă maritimă de intrare în Europa a mărfurilor din Asia. Chinezii vor să investească zeci de milioane de euro în construirea unui nou terminal de containere, la malul Mării Negre. Primul pas a fost deja făcut, prin semnarea unui acord între directorul portului Constanţa şi cel al celui mai mare port din China.

Pentru început, chinezii vor să mărească numărul de containere care ajung în cele trei terminale deja existente în Portul Constanţa. Pasul următor este construirea unui nou terminal care să poată susţine traficul crescut dinspre portul Ningbo-Zhoushan spre Constanţa. Deschiderea acestui nou terminal ar putea însemna dublarea sau chiar triplarea volumului de mărfuri sosite din China .

Acum, containerele care pleacă din portul chinezesc cu destinaţia Europa ajung pe continentul nostru pe trei căi, însă cea mai dezvoltată este cea prin Georgia. Aici se investește masiv într-un nou port, la Anaklia. De aceea este important ca România să nu piardă teren în faţa georgienilor.

„Poate fi considerată ca o continuare a discuţiilor referitoare la Drumul Mătăsii și, în conformitate cu tot ceea ce ne-am propus, de asemenea în perioada următoare, este ca Portul Constanţa, împreună cu colegii din China, să putem deveni acea poartă de intrare a mărfurilor spre Europa dinspre Asia şi dinspre Europa spre Asia”, a declarat Nicolae-Dan Țivilichi, directorul general al CNAPM Constanța.

Drumul Mătăsii este o rută navală mai scurtă pentru schimbul de marfuri cu Europa, în care România poate fi inclusă. Trece acum prin ţări precum China, Japonia, Iran sau Italia.

„Semnarea protocolului înseamnă o nouă pagină în colaborarea dintre cele două porturi. Este important ca România și China să coopereze și să dezvolte afacerile de-a lungul Drumului Mătăsii. Portul Constanța este portul numărul unu din România și, din știința mea, economia României și economia Chinei sunt complementare”, a declarat Mao Jian Hong, manager al portului Ningbo-Zhoushan.

În primele șapte luni din 2016, prin portul Constanţa au trecut 4,2 milioane tone de marfă. În aceeaşi perioadă a acestui an, cantitatea a scăzut la 3,8 milioane tone, în special din cauză că activitatea în port a fost deseori blocată pe timpul iernii din cauza vremii.