Sari la conținut

Încă un contract reziliat din Autostrada Transilvania

După Autostrada Soarelui, am putea avea şi o autostradă a ghinionului. Compania de Drumuri a reziliat în urmă cu două zile încă un important contract de autostradă.

Este vorba de un contract pentru o porţiune din Autostrada Transilvania. Este al patrulea contract pierdut de CNAIR pe această autostradă. Valoarea contractului semnat cu firma italiană ICM SpA și cu cea portugheză Viaponte este de 446 milioane lei și prevederea realizarea a 16 kilometri între localitățile Mihăiești și Nădășelu.

În conformitate cu contractul semnat firmele constructoare trebuiau să facă până în luna aprilie proiectul autostrăzii, după care să se apuce de lucrările propriu-zise de construire a autostrăzii. Deși au trecut trei luni de când trebuiau începute lucrările de construire, stadiul fizic al autostrăzii este de 0%.

Primele șase luni ale contractului, respectiv până în aprilie 2017, au fost destinate activităților de proiectare. Cu toate că trebuiau începute lucrări propriu-zise de construcție din primăvara acestui an, stadiul lucrărilor este de 0%.

Alte contracte reziliate pe autostrada Transilvania:

- Brașov-Borș, constructor Bechtel, reziliat în mai 2013

-Tg.Mureș-Ungheni și drum legătură, constructori Lemacons & Vega & Arcada, reziliat în martie 2016

- Suplacu de Barcău-Borș, constructor Corsan & Consinit, reziliat în noiembrie 2016

Citește aici cum a selecționat CNAIR pentru lucrare firma Maltauro ce figura, la un moment dat, pe lista neagră a contractorilor întocmită de către Comisia Europeană.