Sari la conținut

Metrorex vrea să cumpere 26 de trenuri noi

Una caldă, alta rece, pentru bucureştenii care folosesc zilnic metroul. Vestea bună este că până la finalul anului va avea capăt de linie la Lacul Străuleşti, la doi kilometri de staţia Parcul Bazilescu. Vestea proastă este că locuitorii din Drumul Taberei mai au de aşteptat: nicio şansă ca acest tronson să fie gata înainte de finalul anului viitor. Între timp, se fac planuri pentru cumpărarea a 26 de trenuri noi.

Marin Aldea, director general al Metrorex: „La începutul anului lucrările erau într-un stadiu destul de lent. Volumul de activitate a crescut de 8 ori. Se lucrează intens la interioare.”

Ca să mai îndulcească vestea, le promite, totuşi locuitorilor din zonă că vor fi ridicate restricţiile de circulaţie de la suprafaţă. Se va circula pe toate benzile în zona parcului Drumul Taberei şi în zona depoului de la Valea Ialomiţei, şi asta chiar din decembrie.

În plus, şefii Metrorex să repornească licitaţia de achiziţie de trenuri, după ce licitaţia anterioară a intrat în vizorul DNA. Dacă până la finalul lui 2017 nu vor sosi noile trenuri, pe relaţia Drumul Taberei - Eroilor vor circula garniturile Bombardier cumpărate în perioada 1999 - 2008.

Marin Aldea, director general al Metrorex: „Acuma practic avem nevoie de 26 de trenuri care să circule pe zona Eroilor-Drumul Taberei, pe tronsonul pe care vrem să-l punem în funcţiune la finele anului viitor, şi pe zona pe care urmează să o începem Eroilor-Iancului. Valoarea estimativă este de circa 150 de milioane de euro.”

În urmă cu aproape o săptămână, ministrul Transporturilor se arată mai optimist cu privire la finalizarea lucrărilor începute în urmă cu aproape 5 ani.

Sorin Buşe, ministrul Transporturilor: „Finalizarea e prevăzută pentru semestrul doi al anului viitor, jumătatea lui 2017.”

Deşi nu a strâns decât o treime din banii necesari pentru construcţia liniei spre Otopeni, şeful Metrorex vrea să dea drumul în următoarele două luni licitaţiilor pentru tuneluri şi staţii.

Marin Aldea, director general al Metrorex: „În situaţia în care lucrările încep în semestrul 2 2017, în semestrul 2 2021 vom circula cu trenul la Aeroportul Otopeni.”

Deocamdată cele 330 de miilioane de euro de la japonezi acoperă doar consultanţa şi o treime din costul lucrărilor la structura celor 12 staţii şi a celor 14 kilometri de tuneluri. Restul banilor ar putea veni de la Bruxelles.

Reţeaua de metrou a crescut cu doar o cincime în ultimii 25 de ani şi încă nu a ajuns la 70 de kilometri. Metroul reprezintă doar 5% din reţeaua de transport public din Capitală, dar transportă zilnic mai bine de un sfert dintre călători, aproape 600.000 persoane.