Sari la conținut

Vânzările Coca-Cola scad. Ce surpriză pregătește compania

La nivel mondial, vânzările sucurilor Coca-Cola au continuat să crească. Însă această creştere este din ce în ce mai mică. Şi, în plus, există multe pieţe în care Coca-Cola deja a ajuns pe minus. În Statele Unite vânzările de sucuri ale companiei scad de 13 ani consecutiv.

În România, scăderea a fost bruscă. Dacă în 2008 românii au băut aproape 200 de milioane de navete de Coca-Cola, anul trecut au băut mai puţin de 150 de milioane.

În România, Coca-Cola a invocat problemele economiei pentru scăderea vânzărilor. Însă, pe lângă scăderea puterii de cumpărare, a apărut şi o schimbare a stilului de viaţă, atât în ţara noastră, cât şi în restul lumii. O parte a populaţiei a început să ducă o viaţă mai sănătoasă şi a început să evite băuturile bogate în zahăr precum cele vândute de Coca-Cola.

Însă compania americană refuză să îşi diversifice oferta cu sucuri naturale sau alimente mai puţin procesate. Potrivit Wall Street Journal, în perioada imediat următoare Coca-Cola va încerca să îşi convingă clienţii că sucurile carbogazoase nu sunt chiar atât de rele. În loc să îşi schimbe strategia de vânzări, Coca-Cola îşi va schimba strategia de imagine. Compania americană deja încearcă să îi convingă pe băutorii de sucuri să facă suficientă mişcare cât să dea jos caloriile dintr-o sticlă de Cola. În acelaşi timp, va continua să promoveze acele studii care arată că aspartamul este inofensiv.

Un îndulcitor artificial, aspartamul înlocuieşte zahărul în băuturile carbogazoase fără calorii, precum Coca-Cola Zero sau Coca-Cola Light. Despre aspartam s-a spus că ar fi cancerigen şi că ar provoca afecţiuni neurologice. Însă studiile ştiinţifice comandate de Coca-Cola au infirmat existenţa acestor efecte nocive asupra organismului.

Chiar şi aşa, compania testează în America de Sud un nou produs, Coca Cola-Life, care înlocuieşte aspartamul cu stevia, un îndulcitor natural sărac în calorii.

De altfel, viitorul companiei depinde de modul în care va reuşi să reducă nivelul de calorii din băuturile sale, în condiţiile în care multe ţări au început să taxeze zahărul din sucuri.