Sari la conținut

Audi mizează pe SUV-uri

Anul trecut, Audi a picat pe trei în clasamentul vânzărilor premium, după ce a făcut rocadă cu Mercedes. O cauză a fost gama deja învechită. Iar succesul rivalului din Stuttgart a fost tocmai lărgirea numărului de modele.

Pentru celălalt premiant german, BMW s-ar putea să existe aceiaşi problemă în viitorul apropiat pentru că şi oferta sa deja este compusă din maşini cu ceva ani în spate. Audi caută însă şi noi nişe de dezvoltare. Va ataca un segment pe care l-au ocupat până acum doar constructorii de volum, cel al SUV-urilor subcompacte.

Săptămâna viitoare Audi va dezveli la Geneva noul Q2. Este cel mai mic SUV produs vreodată de o companie premium. Potrivit Bloomberg, Audi încearcă să îi atragă astfel pe şoferii tineri care caută o maşină de dimensiuni reduse pentru străzile aglomerate ale oraşelor. Iar noul Q2 a fost conceput cu gândul la prognozele conform cărora cererea pentru SUV-uri subcompacte se va dubla în Europa în următorii șase ani.

Lansarea subcompactului Q2 a fost prioritară deoarece, în condiţiile în care piaţa SUV-urilor de dimensiuni medii deja a devenit prea aglomerată. Noul Audi Q7, lansat anul trecut concurează atât cu rivalii consacraţi, BMW X5 şi Mercedes GLE, dar şi cu maşini nou intrate pe acest teritoriu, cum ar fi Maserati Levante.

Studiile de piaţă arată că SUV-urile nu sunt de lepădat din oferta constructorilor. Ba din contră, sunt maşinile care aduc cele mai mari avantaje. Audi a descoperit în datele proprii că şoferii de SUV cheltuiesc cu două treimi mai mulţi bani pe pe dotările opţionale decât şoferii de sedanuri. Şi sunt şi foarte loiali acestei game. Pentru doi din trei şoferi de SUV, următorul model va fi tot un SUV. Şi cel mai bine este să fie agăţaţi de la început. Şi de aceea Q2 devine important. Oferă intrarea la un preţ accesibil unor tineri care pot fi fidelizaţi mărcii.

Audi de fapt calcă pe urmele Mercedes cu această strategie. Daimler a conştientizat că în cea mai mare parte clienţii maturi şi foarte maturi şi atunci a lansat modele atractive ca preţ şi design pentru tineri, cu CLA şi GLA.

Pentru Audi, SUV-urile vor juca un rol foarte important în strategia din următorii ani. Compania plănuieşte să lanseze o maşină chiar şi mai mare decât actualul Q7. Se va numi Q8 şi ar urma să ajungă pe piaţă în 2019, la un an după ce Audi va lansa pe piaţă un crossover electric.

Totuşi, strategia bazată pe maşini mari, cu motoare puternice, vine într-o perioadă în care Audi încă mai resimte efectele scandalului noxelor în care a cuprins întreg grupul Volkswagen. Au fost descoperite nereguli la 2,3 milioane de maşini Audi. În plus, autorităţile americane încă investighează dacă un nou motor al companiei respectă sau nu normele. Audi, care în primele nouă luni ale anului trecut a fost marca cea mai profitabilă din grupul Volkswagen, nu a precizat deocamdată care va fi impactul financiar al anchetelor din ultimele luni.