Galerie Foto Epava arsă și contorsionată a unui Ferrari s-a vândut cu aproape 2 milioane de dolari

Data actualizării: Data publicării:
Epava arsă și contorsionată a unui Ferrari
Epava arsă și contorsionată a unui Ferrari s-a vândut cu aproape 2 milioane de dolari. Foto: Profimedia

O grămadă de metal contorsionat, rupt și ars care a fost, cu zeci de ani în urmă, o mașină de curse Ferrari s-a vândut la o licitație din California cu 1,9 milioane de dolari, relatează CNN.

Epava arsă și contorsionată a unui Ferrari s-a vândut cu aproape 2 milioane de dolari. Foto: Profimedia
Epava arsă și contorsionată a unui Ferrari s-a vândut cu aproape 2 milioane de dolari. Foto: Profimedia

Deși poate fi surprinzător, nu este o investiție atât de neinspirată pe cât pare, mai ales dacă cumpărătorul urmărește ceva mai mult decât bani: istoria curselor și o șansă la propria glorie.

Acest Ferrari Mondial Spider Series I din 1954, unul dintre cele doar 13 produse vreodată, nu a fost unul dintre modelele legendare V12 de la Ferrari, ci are un design complet diferit. Mașina cu patru cilindri a fost concepută pentru a rula pe piste întortocheate, cu multe curbe și puține linii drepte, unde era nevoie de un motor mai mic și mai ușor.

Ferrari a câștigat campionatele mondiale în 1952 și 1953 cu astfel de mașini, de unde și numele „Mondial” sau „World”.

Cunoscut după numărul de șasiu, 0406 MD, acest model avea inițial o caroserie făcută de către celebra firmă de design italiană Pinin Farina. (Numele companiei avea să fie schimbat ulterior în Pininfarina.) În 1954, a fost condus de Franco Cortese, același om care, cu ani în urmă, condusese un Ferrari la prima victorie la curse a mărcii.

La fel ca multe mașini de curse de epocă, și aceasta are o istorie complicată. La aproximativ un an după ce a fost produsă, a primit o altă caroserie, făcută de către firma Scaglietti, înainte de a fi expediată în Statele Unite în 1958.

La un moment dat, la sfârșitul anilor 1950 sau începutul anilor ’60, mașina a avut un accident și a luat foc. Detaliile incidentului sunt neclare. Motorul său original fusese și el înlocuit.

Mașina a fost cumpărată de colecționarul de Ferrari Walter Medlin în 1978 și a petrecut ultimii 45 de ani în starea sa actuală, într-un garaj.

Cel mai scump Ferrari vândut vreodată la licitație a fost Ferrari 250 GTO din 1962, care s-a vândut în 2018 cu 48,4 milioane de dolari.

Un Ferrari Mondial Spider în stare bună se poate vinde cu puțin peste 2 milioane de dolari, a declarat Brian Rabold, vicepreședinte Hagerty, o companie care urmărește îndeaproape valorile mașinilor de colecție. În ultimii ani, unele dintre ele s-au vândut cu până la 5 milioane de dolari.

Ar putea fi nevoie de cel puțin 1 milion de dolari pentru a aduce mașina înapoi la aspectul ei de dinaintea accidentului și pentru a o face din nou să meargă, a spus Rabold. Cumpărătorul și-ar putea chiar amortiza investiția, dacă ar vinde-o mai departe. Dar banii nu sunt principalul motiv pentru care cineva ar dori să cumpere o mașină ca aceasta.

„Prețul de vânzare nu lasă mult loc pentru avantaje financiare, dar pentru noul proprietar, recompensa mai mare poate fi readucerea acestei mașini istorice la starea inițală și de a o aduce din nou în fața entuziaștilor”, a spus Rabold.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri