Sari la conținut

La Volan | Prezentare Volvo S90 Excellence, Lexus IS facelift, Porsche 718 Cayman

VOLVO S90 EXCELLENCE

În urmă cu un an, Volvo ne lăsa apă în gură cu o idee de interior luxos, prezentată pe SUV-ul XC90. La Beiing, Volvo continuă joaca cu papilele noastreși introduce o nouă idee a unui interior opulent, de această dată pe nou lansatul S90. Acel Volvo S90 care își propune să fure din clienții unor modele ca Audi A6, BMW Seria 5 și Mercedes Clasa E. Noul S90 Excellence răsfață pasagerii de pe locurile din spate cu scaune extrem de confortabile, echipate cu încălzire, ventilație și masaj. Consola centrală găzduiește suport pentru pahare încălzit sau răcit, un sistem audio doar pentru partea posterioară și un ecran extrem de generos, conectat la sistemul multimedia. Nu putea lipsi frigiderul, ascuns în partea de sus a cotierei și echipat, corespunzător, cu o sticlă de șampanie și două pahare. Însă nu orice pahare: unele făcute manual, din cristal, de către maeștrii de la Orrefours. Am uitat să vă spun: scaunul pasagerului dreapta față dispare, pentru a nu obtura vizibilitatea.

LEXUS IS FACELIFT

Pentru că tot erau prin zonă și pentru că actualul IS este pe piață deja de vreo trei ani, japonezii de la Lexus au dat o fugă până la Salonul de la Beijing și n-au venit cu mâna goală. Au pregătit un facelift pentru actuala generație Lexus IS, rivalul lui BMW Seria 3 și Audi A4. Divizia premium a celor de la Toyota nu s-a omorât prea tare cu inventarea unui design nou. Nici nu prea aveau de ce, pentru că actualul IS arată foarte bine. S-au modificat puțin farurile, grila, modelul jantelor de 17 inch oferite în standard și au mai apărut alte două noi nuanțe de caroserie: albastru și negru. Interiorul se bucură și el de îmbunătățiri și de avântul tehnologic. Ecranul vechi și ponosit de 7 inch a fost înlocuit cu unul nou, mare și frumos de 10.3 inch, iar butoanele s-au înmulțit pentru a ușura navigarea prin sistem. Gama de motoare rămâne aceeași, cu trei versiuni: două pe benzină și una hibridă.

PORSCHE 718 CAYMAN

Încheiem în forță cu Porsche 718 Cayman, adică faceliftul celui mai accesibil model din gama Porsche. Accesibil dacă aveți peste 50.000 de euro, bineînțeles. Noua sportivă cu nume de crocodil adoptă designul fratelui său fără acoperiș: 718 Boxster. În plus, vine cu un posterior atrăgător, care ne trimite cu gândul la faceliftul lui Porsche 911. Și obiceiurile proaste se împrumută însă rapid. Drept dovadă că și Cayman se îmbolnăvește de febra downsizing-ului și va beneficia de serviciile unui motor cu patru cilindri, capabil să dezvolte 300 de cai putere și 380 de Nm. Cei care nu vor să se molipsească așa repede, mai au o scăpare dacă aleg versiunea mai potentă, Cayman S, cu motor de 2.5 litri și 350 de cai putere. Alături de o cutie automată PDK, Cayman și Cayman S accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.7, respectiv 4.2 secunde. Viteza maximă se oprește la 275 sau 285 de km/h.

AUDI Q3 TROTINETĂ

Explozia industriei auto din Asia a făcut ca mașinile să se vândă la fel de bine ca magneții de frigider în apropierea Marelui Zid Chinezesc. Cum era și normal, un număr așa mare de mașini a dus de multe ori la blocaje impresionante. Kilometri întregi de cozi, pentru care Audi a găsit o soluție: înglobarea unei trotinete în posteriorul actualului Q3. Ea se ascunde într-un sertar special, sub portbagaj, acesta fiind și locul în care se încarcă. Bateria ajunge pentru o rulare electrică de 12 kilometri, cu o viteză maximă de 30 de km/h. Construită din fibră de carbon și aluminiu, trotineta se poate transforma și în skateboard, în funcție de preferințele utilizatorului. Ea funcționează în strânsă legătură cu navigația mașinii astfel încât traseul tău până la destinație să combine ambele mjloace de transport. Dacă ai nimerit cu mașina într-un blocaj kilometric, trotineta îți sare în ajutor. Are chiar și suport pentru telefonul mobil.