Parcarea unui SUV în Paris va costa 18 euro/oră. Parizienii au votat la referendum triplarea tarifelor pentru mașinile sport utilitare

Data publicării:
afiș cu referendum din Paris pentru taxarea triplă a parcării suv-urilor
54,6% au votat în favoarea taxelor speciale de parcare pentru SUV-uri, potrivit rezultatelor provizorii, la referendumul organizat la Paris. Colaj foto / surse foto: Profimedia Images

Parizienii au votat pentru triplarea costurilor de parcare pentru vehiculele sport utilitare (SUV), la propunerea municipalității care abordază poluarea aerului și schimbările climatice, în acest caz, țintind șoferii care conduc mașini grele, mari și poluante, notează The Guardian.

În cadrul unui referendum de duminică, care a fost urmărit îndeaproape de alte capitale, inclusiv Londra, 54,6% au votat în favoarea taxelor speciale de parcare pentru SUV-uri, potrivit rezultatelor provizorii. Cu toate acestea, prezența la vot – de aproximativ 5,7% dintre alegătorii înregistrați din Paris – a fost mai mică decât speraseră organizațiile de mediu.

„Parizienii au făcut o alegere clară... vor urma alte orașe”, a spus primarul socialist al Parisului, Anne Hidalgo, adăugând că siguranța rutieră și poluarea aerului au fost motivele cheie ale votului.

Hidalgo a descris anterior mișcarea de a reduce prezența SUV-urilor prin creșterea prețurilor la parcare drept „o formă de justiție socială”. Ea a spus că scopul este de a viza în mod deliberat șoferii bogați de mașini scumpe, grele și poluante care nu și-au schimbat încă comportamentul pentru a aborda criza climatică.

Noile tarife de parcare ar putea intra în vigoare la începutul lunii septembrie. Costul parcării pe stradă pentru un SUV sau mașină 4x4 va crește la 18 EUR pe oră în centrul Parisului și la 12 EUR pe oră în restul orașului.

Prețurile se vor aplica vehiculelor cu o greutate mai mare de 1,6 tone cu motor cu combustie sau vehicule hibride și mai mult de 2 tone pentru vehiculele electrice. Mișcarea nu se va aplica parcărilor destinate rezidenților din Paris.

Tony Renucci, directorul grupului de mediu pentru calitatea aerului Respire, a declarat: „Rezultatul votului este o victorie pentru calitatea vieții locuitorilor din Paris”. El a adăugat că Parisul transmite un mesaj că „prezența acestor monștri pe roți nu mai e dorită pe străzile noastre”.

Emmanuel Grégoire, viceprimarul Parisului, a postat pe X la începutul votului: „Mai grele, mai periculoase, mai poluante... SUV-urile sunt un dezastru ecologic”.

Anul trecut, Parisul a organizat un vot similar cu privire la interzicerea trotinetelor electrice de închiriat și, ulterior, a devenit prima capitală europeană care a făcut acest lucru. Prezența la acel vot a fost de 103.000 de persoane, aproximativ 7% dintre alegătorii înscriși, mai mare decât la votul pentru SUV-uri.

anne hidalgo a votat la referendum paris
Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a votat la referendumul de duminică. Sursa foto: Profimedia Images

Sub Hidalgo, Parisul a crescut presiunea asupra șoferilor prin creșterea costurilor de parcare și interzicerea treptată a vehiculelor diesel, extinzând în același timp rețeaua de piste pentru biciclete din capitala aglomerată. Orașul a redus numărul de locuri de parcare pe stradă pentru a-i face pe șoferi să folosească parcările subterane. A existat o creștere cu 71% a utilizării bicicletelor între sfârșitul blocajelor Covid și 2023, a spus primăria.

Viceprimarul Parisului responsabil cu transportul, David Belliard, de la Partidul Verzilor, a declarat că aproximativ 10% din vehiculele din Paris vor fi afectate de taxele de parcare mai mari, care ar putea aduce orașului până la 35 de milioane de euro în fiecare an.

Grupul de lobby al șoferilor 40 Millions d’Automobilistes a susținut că șoferii ar trebui să fie liberi să aleagă orice vehicul doresc, avertizând că mișcarea de creștere a tarifelor de parcare este nejustificată și este opera „unei minorități ultraurbană și anti-mașină”.

Christophe Béchu, ministrul francez al mediului, Christophe Béchu, a declarat pentru radiodifuzorul RTL că suprataxa pentru SUV se ridică la „un fel de ecologicism punitiv” – chiar dacă șoferii ar trebui să „opteze pentru vehicule mai ușoare”.

Editor : M.I.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri