Sari la conținut

Un nou model de business în industria auto

Închirierea unei mașini ar putea deveni la fel de simplă precum închirierea unui film pe Netflix. Ultimele servicii lansate de producătorii auto denotă un interes tot mai mare față de industria închirierilor de mașini, care valorează deja peste 50 miliarde de dolari.

 

General Motors, BMW sau Daimler sunt doar câteva dintre companiile care și-au propus să intre pe o piață dominată de serviciile celor de la Uber sau Lyft. În aceste condiții, comerțul auto tradițional și chiar serviciile de taximetrie vor pierde din ce în ce mai mult teren în fața noilor trenduri care redesenează mobilitatea.

Cadillac a lansat în New York un program-pilot care redefineşte sistemul de utilizare şi conceptul de proprietate a unei maşini. În schimbul a 1.500 de dolari pe lună, clienții au acces la 10 modele din flota Cadillac. Spre exemplu, pot folosi o mașină mai mică și cu un consum redus în oraș, iar pentru călătoriile din weekend poate fi luat un SUV cu şapte locuri.

Spre deosebire de serviciile obișnuite de închirieri auto, clienții vor păstra mașina în garajul propriu. Prețul este mai piperat decât al unui leasing, însă clientul beneficiază de mai multe facilități și în plus plătește doar pentru cât timp folosește mașina, față de angajamentul pe termen lung impus de ratele lunare.

Pentru o sumă ce variază între 1.100-1.500 dolari, General Motors le oferă clienților un SUV sau un Chevrolet Volt pentru o perioadă de 28 de zile. Planul GM este introducerea la închiriere a mai multor mașini hibride, electrice și în viitor, autonome. În preț este inclus combustibil în valoare de 100 de dolari, accesul la serviciul de asistență pentru situații de urgență OnStar, dar și un loc de parcare dedicat.

E un model de business care atrage şi constructorii europeni. BMW și Mercedes vor să-și combine serviciile de închiriere de mașini, pentru a-și dezvolta operațiunile din SUA.

Constructorii auto devin alternativă la Uber sau Lyft, atraşi de potențialul uriaș care ar putea face ca în viitor tot mai multe persoane să prefere să închirieze o mașină decât să o cumpere, fie și prin leasing.

Nu în ultimul rând, producătorii sunt într-o permanentă bătălie pentru marja mai mare. Iar închirierea ar putea fi mai profitabilă decât vânzarea mașinilor.

Ford, altă companie interesată de aceste noi tendințe, estimează chiar o diminuare a costului călătoriei pentru clienți.

În prezent, în SUA, o cursă cu taxiul costă circa 4 dolari pe kilometru, 1,5 dolari prin Uber şi aproape un dolar cu mașina proprie. Costul ar urma să fie redus la 60 de cenţi pe kilometru, prin intermediul serviciilor oferite de producătorii auto.