Praful roșu de pe Marte e bun la...cărămizi

Data actualizării: Data publicării:
sol martian

Praful roşu de pe Marte este foarte bun pentru cărămizi şi ne-ar fi de folos când vom începe colonizarea planetei. Cel puţin asta susţin specialiştii Universităţii California din San Diego, relatează „Jurnalul de științe” de la Digi World.

La experimentele lor, oamenii de ştiinţă au folosit un lut special creat de NASA, care imită proprietățile solului de pe Planeta Roşie. Nu a fost nevoie de nimic altceva, decât să-l preseze în forme de cărămidă. Şi le-au ieşit câteva sute de exemplare cu o grosime de 3 milimetri fiecare, pe care nici nu au fost nevoiţi să le ardă. Experţii americani spun că, odată presat, solul marţian devine mai dur şi mai rezistent decât betonul armat.

NASA are probe de nisip de pe planeta Marte încă din 2012, prelevate de roverul Curiosity, dar nu a dezvăluit ce conţine acesta. Inventatorii cărămizilor din lut marţian artificial speră că îi vor ajuta astfel pe cei care vor merge pe Planeta Roşie să ridice mai uşor clădiri acolo.

Urmăriți în fiecare vineri, de la ora 19:00, „Jurnalul de științe” de la Digi World, prezentat de Teodora Băloi.

De asemenea, mai multe știri din domeniul științei și tehnologiei găsiți în secțiunea dedicată a site-ului Digi24.ro: http://www.digi24.ro/stiri/sci-tech