Sari la conținut

CeBIT | Fobiile ar putea fi tratate cu ajutorul realității virtuale

Fobii tratate prin realitate virtuală, bilete la meciuri înlocuite de un sistem de recunoaştere facială și încălţăminte specială prin care putem simţi zăpada sau electricitatea. Sunt doar câteva din invenţiile prezentate la târgul de tehnologie de la Hanovra, CeBIT, deschis până vineri.

Ochelarii de realitate virtuală nu mai sunt o noutate, dar o companie japoneză oferă acum şi încălţăminte specială, pentru a intensifica experienţa unui joc.

„Simţi zăpada, apa, nisipul, electricitatea...”, a explicat Satomi Kanaya, reprezentanta unei companii.

Însă dincolo de joc, realitatea virtuală e folosită tot mai des şi în medicină, de exemplu pentru tratarea fobiilor.

„Un exemplu este teama de înălţime, iar cu acest sistem, prezentăm realitatea virtuală nu doar grafic, ci putem şi să simulăm fizic mişcarea”, a precizat Gerrit Meixner, directorul unei companii.

Alt domeniu foarte bine reprezentat la Hanovra este robotica. La târg a fost prezentat un aparat care le permite oamenilor să acţioneze manual roboţi, simţind senzaţiile pe care le simte braţul robotic. De asemenea, o altă companie spune că sistemele de recunoaştere facială vor revoluţiona, pe viitor, marile evenimente sportive.

„Acum, în zona de bilete sunt cozi foarte lungi. În viitor, faţa ar putea ţine loc de bilet. Aşa se poate evita şi mafia cu bilete. De asemenea, se poate împiedica intrarea huliganilor şi a incidentelor violente pe stadion”, a spus Takeshi Moribe, reprezentantul unei companii care lucrează la un astfel de program.

Alte companii prezintă soluţii pentru combaterea fraudelor financiare cibernetice. O firmă a dezvoltat o identitatea criptografică, care permite utilizatorului, fie el guvern sau companie, să contacteze clienții într-un mod foarte sigur, deoarece îi poate identifica.

Pe lângă noutăţile din tehnologie, târgul găzduieşte şi numeroase dezbateri pe cele mai variate teme, printre care și cercetările în domeniul celulelor STEM, despre cum să conduci o companie de succes și diversitatea de gen.