Sari la conținut

Google renunță la textele distorsionate. Gigantul online experimentează forme mai prietenoase de teste CAPTCHA

Nu de putine ori utilizatorii sunt puși în fața unor cuvinte indescifrabile pe care trebuie să încerce de nenumărate ori să le scrie. În plus, aceste coduri sunt foarte ușor de spart de roboții spam. Google a dezvăluit recent un sistem care avea o rată de succes de peste 99,8% în a trece testul CAPTCHA ceea ce înseamnă că foarte multe motoare de spam trec fără probleme de această barieră. Deși este destul de clar de ceva vreme că sistemul CAPTCHA este ineficient, nimeni nu a putut veni cu o soluție care să îl înlocuiască. Asta până acum. În această săptămână compania Google a dezvăluit cea mai bună soluție de până acum. Sistemul se numește No-CAPTCHA și este o noua abordare construită pe baza unui API nou. Site-uri precum Snapchat, Wordpess sau Humble Bundle au adoptat deja această metodă de verificare. În loc să le ceară utilizatorilor să treacă un test, noul sistem analizează comportamentul fiecărui utilizator în parte. Dacă un utilizator pare suspicios, adică mai degrabă robotic decât uman, i se va da un test mai elaborat.

Google experimentează cu forme mai prietenoase de CAPTCHA, cum ar fi sa îți arate o poză cu o pisică și să te roage să alegi o imagine similară dintr-o serie de poze. Inginerii Google au declarat că procesul de pre-screening pe care se bazează promisiunea de securitate va lua în calcul adresa de IP folosită, timpul petrecut pe pagină precum și alte metode mai tehnice pe care nu le-au explicat de frica spamerilor care ar putea încerca să le combată.