Sari la conținut

O companie americană oferă 10 dolari lunar pentru informațiile personale de pe retețele sociale

Atunci când socializezi sau cauţi informaţii pe internet îi ajuţi pe cei de la Facebook, Google, Yahoo sau Twitter să câştige bani. Toate aceste companii îţi monitorizează activitatea şi, în funcţie de preferinţele tale, stabilesc ce reclame să îţi arate. Astfel, publicitatea este mult mai bine ţintită. O companie americană, DataCoup, promite să îi ajute pe utilizatorii acestor site-uri să îşi valorifice datele personale pe care oricum le lasă de bunăvoie pe internet.

Cei care vor accepta să fie monitorizaţi de o aplicaţie produsă de DataCoup vor fi plătiţi cu până la zece dolari pe lună. Aplicaţia se poate conecta la toate conturile pe care le are un utilizator pe internet, de la conturile de Facebook şi Twitter, până la conturile de internet banking. Şi urmăreşte toată activitatea acelui cont. Like-uri, postări, căutări şi fişiere transferate.

Utilizatorii pot alege cantitatea de informaţii pusă la dispoziţia aplicaţiei DataCoup. Însă, cu cât informaţiile sunt mai puţine, cu atât banii oferiţi de companie sunt mai puţini. 10 dolari pe lună este de fapt o sumă maximă, pe care o vor primi doar cei care vor accepta monitorizarea totală.

La fel ca Facebook, Google sau Twitter, DataCoup va folosit datele colectate tot în scop comercial. Le va oferi celor care fac studii de piaţă. Iar compania ar putea avea un avantaj în faţa giganţilor internetului. În vreme ce Facebook sau Google îşi monitorizează doar propriii utilizatori, aplicaţia DataCoup va culege informaţii de la utilizatorii tuturor reţelelor de socoilizare şi serviciilor online.

Însă, în vreme ce Google şi Facebook colectează informaţii de la sute de mii de utilizatori, DataCoup va monitoriza, pentru început, doar zece mii. Aşa că relevanţa datelor colectate va fi ceva mai mică.

Însă compania speră că se va extinde prin acest sistem de remunerare a informaţiilor personale postate pe internet. Rămâne de văzut dacă planul de afaceri al celor de la DataCoup se va dovedi viabil. Însă, în mod cert, îi va face pe utilizatori să îşi dea seama că activitatea lor pe internet este mai valoroasă decât s-ar fi gândit vreodată.