Sari la conținut

Secretul mașinilor scumpe

Maybach Exelero seamănă cu mașina lui Batman și a fost lansată în 2004 la un preț exorbitant: 8 milioane de dolari. Însă a găsit cumpărători, mai ales în rândul rapperilor americani dornici să își etaleze bogăția.

Exelero este genul de mașină care poate să îi asigure profitul unei companii auto: mașina mai scumpă de un milion de dolari.

Potrivit unei analize a celor de la Bloomberg, producătorii de mașini și-au dat seama că mașinile scumpe au un succes foarte mare dacă sunt promovate așa cum trebuie. Există clienți pentru ele.

În ultimii ani, miliardarii lumii, fie că sunt oameni de afaceri occidentali, oligarhi ruși sau membrii familiilor regale din Orientul Mjlociu, au cumpărat flote întregi de mașini de lux produse de Aston Martin, Lamborghini sau Rolls Royce.

Pentru un miliardar, o mașină care costă un milion, două, sau nouă milioane nu reprezintă un efort financiar prea mare. Ba chiar își permite să cumpere mai multe mașini. Și, dacă devine un colecționar de bolizi și limuzine, companiile auto de lux devin foarte fericite.

Însă, deși există clienți pentru ele, mașinile mai scumpe de un milion de dolari trebuie să își merite prețul. Trebuie să fie puternice și trebuie să fie luxoase, ceea ce înseamnă că și costurile de dezvoltare și producție sunt mari. Însă pot fi recuperate mult mai ușor.

Mașinile scumpe au o marjă de profit de aproximativ 15%. Ceea ce înseamnă că o mașină vândută cu un milion de dolari îi aduce constructorului 150.000 de dolari. Această marjă de profit ar obține-o de la vânzarea unui număr foarte mare de mașini de serie.

Este de ajuns ca un constructor auto să vândă câteva sute de mașini la peste un milion de dolari pentru a obține suficient profit cât să îl împartă cu acționarii și cât să investească în tehnologiile viitoarelor mașini mai scumpe de un milion.