Sari la conținut
News Alert

Campanie pentru protejarea mediului „la modă”

În lume, tone de astfel de bannere stradale şi prelate de camion sunt aruncate la gunoi, iar în timp substanţele toxice din ele se infiltrează în sol.

„Acesta era un banner publicitar. Noi l-am transformat în această geantă, foarte cool, care poate fi purtată de oricine şi încap foarte multe lucruri utile”, a declarat unul dintre inițiatorii proiectului.

Materialele vechi şi uzate nu sunt folosite doar pentru a fi transformate în genţi, ci şi în multe alte produse folositoare precum portofele, coperţi de cărţi, huse de laptop şi borsete. De exemplu, din 25 de metri pătraţi de banner stradal şi 28 de metri pătraţi de prelată de camion pot fi făcute 100 de genţi şi 150 de portofele.

„Dezvoltarea produsului, proiectarea lui, gândirea lui este îndelungată şi pe urmă avem şi o perioadă de probare, de testare a produsului, undeva peste trei luni de zile. Dezvoltarea lui durează pentru că ne dorim foarte multe ca produsul să fie funcţional”, a sublliniat designerul industrial Olivia Alexandriuc.

În final, produsele sunt scoase la vânzare în mediul online şi sunt căutate în special de tineri.

„Clienţii noştri apreciază foarte mult designul şi culorile şi sunt foarte deschişi mai ales pentru că achiziţionând produsele noastre şi salvează o mică parte din aceste materiale care, altfel, ar ajunge să fie arse sau aruncate”, a declarat specialistul în marketing online Iulian Vasilescu.

Conceptul este unic în România şi extrem de apreciat în străinătate. Ideea afacerii din Iaşi a pornit după o vizită în India.

Ei se concentrau foarte mult pe soluţii şi nu pe probleme. Adică, ceea ce pentru ei, sau pentru alte persoane ar fi un deşeu, pentru ei era o resursă şi pe termen lung ne dorim să schimbăm mentalităţi”, a precizat co-fondatoarea afacerii Andreea Zaharescu.

Investiţia pentru deschiderea afacerii a fost de 4.000 de euro, bani pe care cei cinci tineri i-au câştigat la un concurs de proiecte.