Studiu: Au existat migrații preistorice din China în America: "Un rezervor genetic"

Data actualizării: Data publicării:
triburi china
Studiu: Au existat migrații preistorice din China în America

Unii dintre primii oameni care au ajuns în Americi au provenit din ceea ce este, în prezent, China. Potrivit studiului, au existat două valuri de migrații diferite, care au avut loc în timpul și după ultima eră glaciară, transmite The Guardian.

"Pe lângă originile siberiene ancestrale ale amerindienilor, pe care le cunoaştem deja, nordul Chinei a fost şi el un rezervor genetic" pentru populaţiile de pe continentul american, a declarat unul dintre autorii studiului, Yu-Chun Li.

Li a adăugat că, în timpul celei de-a doua migrații, același popor de oameni s-a stabilit în Japonia, ceea ce ar putea ajuta la explicarea asemănărilor dintre vârfurile de săgeți și sulițele preistorice găsite în America, China și Japonia.

Oamenii de ştiinţă au crezut mult timp că locuitori din Siberia, care au traversat pe jos o fâşie de uscat care lega pe atunci Rusia de Alaska, au fost singurii strămoşi ai amerindienilor.

Cercetări mai recente, începând de la sfârșitul anilor 2000, au arătat că şi populaţii din Asia pot fi asociate cu primele populaţii de oameni moderni care au trăit în Bolivia, Brazilia, Mexic şi California.

Cunoscut sub numele de D4h, acest neam se găsește în ADN-ul mitocondrial, care se moștenește numai de la mame și este folosit pentru a urmări ascendența maternă.

Sute de mii de eșantioane de ADN au fost analizate, în căutarea unei linii genetice comune

Echipa de la Institutul de Zoologie din Kunming a analizat sute de mii de eșantioane de ADN, în căutarea unei linii genetice comune.

Analizând mutațiile care s-au adunat de-a lungul timpului, analizând locațiile geografice ale eșantioanelor și folosind datarea cu carbon, au reușit să reconstituie originile și istoria expansiunii D4h. Rezultatele au evidențiat două evenimente de migrație. Primul a avut loc în urmă cu 19.500 și 26.000 de ani, în timpul Ultimului maxim glaciar. Al doilea a avut loc în timpul perioadei de topire a gheții, între 19.000 și 11.500 de ani în urmă. Creșterea populațiilor umane în această perioadă ar fi putut declanșa migrații.

În timpul acestei a doua migrații, oamenii de știință au descoperit o legătură genetică surprinzătoare între nativii americani și japonezi, în special indigenii Ainu.

În perioada de topire, un subgrup s-a ramificat de pe coasta de nord a Chinei până în Japonia, contribuind la formarea poporului japonez, potrivit studiului, o constatare care se potrivește cu similitudinile arheologice dintre popoarele antice din America, China și Japonia.

Li a declarat că un punct forte al studiului a fost numărul de eșantioane descoperite, iar dovezile complementare din ADN-ul cromozomal Y, care arată că strămoșii masculini ai nativilor americani au trăit în nordul Chinei în același timp cu strămoșii feminini, i-au făcut pe cercetători să fie încrezători în ceea ce privește concluziile lor.

"Totuşi, nu ştim cu exactitate din ce locuri de pe coasta de nord a Chinei veneau aceste migraţii, nici ce fel de evenimente le-au favorizat. Sunt necesare mai multe dovezi, în special genomuri vechi, pentru a răspunde acestor întrebări", a spus el.

Editor : Bianca Chirilă