Sari la conținut
News Alert

Raliu pe cer

30 de piloţi au participat în acest sfârşit de săptămână la Campionatul Naţional de Raliu Aerian, pe un aerodrom din apropiere de Ploieşti. Echipajele trebuie să survoleze la mică distanţă de sol şi să identifice mai multe repere indicate pe o hartă. E vorba, uneori, doar de copaci singuratici pe un câmp. Cei mai buni vor reprezenta România la concursurile de profil din lume.

După ce au încălzit motoarele, piloţii s-au urcat, pe rând, la manşele avioanelor Zlin 142, gata de zbor.

Au intrat în concurs doar piloţii care au minimum 100 de ore de zbor. Să manevrezi un astfel de aparat de zbor nu este numai greu, dar şi scump. Un brevet ajunge până la 7.000 de euro.

Lucian Drăguş îşi câştigă traiul ca economist, dar marea lui pasiune o reprezintă avioanele. În urmă cu cinci ani şi-a obţinut licenţa pentru avioanele ultrauşoare, iar astăzi a avansat la aparate de categoria a IV-a, adică cele cu 180 de cai putere şi care pot atinge o viteză de 200 de kilometri la oră.

Te sui în avion şi după o jumătate de oră de zbor cobori şi ai cu totul o altă perspectivă asupra problemelor asupra lucrurilor şi chiar asupra lumii”, spune Lucian Drăguş.

Alături de un prieten care are aceeaşi pasiune, participă la Campionatul de Raliuri Aeriene. Echipajul a zburat la doar 300 de metri înălţime, pentru că proba le cerea să recunoască din zbor mai multe obiective.

Este o latură sportivă a avioanelor. Este o competiţie care se desfăşoară după regulile Federaţiei Aeronautice Internaţionale. Iar cei mai pregătiţi piloţi vor reprezenta România la concursurile de profil din Europa şi din lume”, spune George Rotaru, directorul general al Aeroclubului României.

Dacă cerul va fi senin, concursul aerian organizat de Aeroclubul României se va încheia duminică, cu noi probe pentru piloţi.