Cîmpeanu recunoaște că unele materii sunt nefolositoare: Și eu m-am descurcat fără geometrie vectorială, de exemplu
În școlile din România se dau prea multe note mari, și nu întotdeauna pe merit, a spus la Digi24 ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu crede că evaluările nu reflectă situația reală din sistemul de Educație. În același timp, ministrul a recunoscut că programele sunt prea încărcate și că elevii învață lucruri nefolositoare.
20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc
Gaz periculos depistat în școli și grădinițe din 16 județe. E considerat unul dintre factorii de risc pentru cancerul pulmonar
Scandal la un liceu renumit din București
Povestea impresionantă a unui director din Călărași
Primele declarații ale băiatului înjunghiat în curtea unui liceu din Capitală
Focar de norovirus la liceul din Timișoara unde zeci de elevi și profesori au ajuns la spital
Momentul atacului de la o școală din București, unde un elev a fost înjunghiat
Invazie de ploșnițe într-o școală din București
Oficialii din Educație vor să rezolve dezastrul de la simulare cu 5 minute de gramatică
”Evaluările şi-au pierdut foarte mult din relevanţă. Dacă anul trecut, 53 la sută dintre elevi aveau peste media 8,50, am cules date la finalul primului semestru şi nu mai sunt 53 la sută elevi de top, după note, peste 8,50, sunt 60 la sută. În ritmul ăsta unde o să ajungem? Dacă se păstrează acest trend, înseamnă că într-unul sau doi ani, o să avem sută la sută elevi cu note maxime şi atât”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a afirmat că sunt nemulţumiri legate de programele supraîncărcate și de clasele prea numeroase, dar că această din urmă problemă a fost deja rezolvată.
”Clasele prea mari au început să fie rezolvate, ba chiar au creat nemulţumiri mari şi foarte mari, din cauza limitării numărului de elevi din clasă. (...) Supraîncărcarea programelor este un element extrem de important. Trebuie schimbat ceva pe acest palier. Schimbarea se cheamă planuri cadru noi, începând cu anul 2023, pentru liceu, ocazie cu care vor trebui revizuite şi planurile cadru pentru gimnaziu, care au avut şansa să demonstreze într-un ciclu ce progres au reuşit să genereze. Şi din păcate nu au reuşit să genereze un progres. Schimbările au fost mai degrabă de formă”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Întrebat care este cauza unei asemenea situații, Sorin Cîmpeanu a răspuns că aceasta ţine de rezistenţa la schimbare.
”Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunţe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Editor : G.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News