Live

Grindeanu: De vreo 11 ani încercăm să păcălim Comisia Europeană cu CFR Marfă. E momentul să alegem o soluție

Data actualizării: Data publicării:
Foto: arhivă Facebook/CFR Marfă

Autorităţile române încearcă de vreo 10-11 ani să îi păcălească pe cei de la Comisia Europeană legat de CFR Marfă, însă este momentul ca, asumat, să alegem o soluţie, fie că este vorba de una precum Alitalia, adică desfiinţare şi reînfiinţare, fie de un transfer la un alt operator, cum este Rofersped, a declarat, joi, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

„Eu am avut o discuţie în urmă cu 2-3 săptămâni cu d-na comisar Vestager (Margrethe Vestager - comisarul european pentru concurenţă - n. r.) pe două componente. Atât pe TAROM, cât şi pe CFR Marfă. Pe TAROM lucrurile sunt mai clare, pentru că planul de restructurare este acceptat. (...) Zona cealaltă, de CFR Marfă, este mai dificilă decât zona de TAROM, pentru că acolo vom merge - şi ştim situaţia companiei - acolo vom merge cu mai multe scenarii, urmând ca după acest dialog cu Comisia Europeană să alegem unul dintre aceste scenarii şi să mergem pe el fără a ne mai împiedica", a afirmat Grindeanu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România.

Potrivit acestuia, este momentul ca România să îşi asume o soluţie în legătură cu CFR Marfă, deşi fiecare variantă vine cu plusuri şi cu minusuri.

„Adevărul e cam următorul: de vreo 10-11 ani tot încercăm să îi păcălim pe cei de la Comisie legat de CFR Marfă, să găsim tot timpul tot felul de soluţii şi care într-un final ne-au dus la situaţia în care ne-au dus. Nu, asumat, în acest moment trebuie aleasă una din soluţii, fie că vorbim de o soluţie de tipul Alitalia, de exemplu, chiar dacă vorbim de CFR Marfă, adică desfiinţare şi reînfiinţare. Este o soluţie acceptată de Comisie.

Atâta timp cât s-a putut la Alitalia se poate şi altundeva. Fie că vorbim de un transfer către un alt operator - Rofersped. Aceste lucruri trebuie discutate transparent, agreate cu Comisia şi mers mai departe. Privatizarea e, iar, una din componentele respective. Acest dialog trebuie spus cât se poate de transparent, iar fiecare din aceste variante are plusuri sau minusuri. Nu există soluţia perfectă în ceea ce înseamnă CFR Marfă. Depinde la care dintre ele vom ajunge, dar nu există soluţia perfectă", a susţinut şeful de la Transporturi, citat de Agerpres.

Editor : A.C.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Femeia care și-a cumpărat un avion pentru a nu mai plăti mereu două locuri a intrat pe teren și internetul ”a explodat”

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ursula von der Leyen nu exclude interzicerea TikTok în UE dacă va fi realesă în fruntea Comisiei Europene

Ţările UE au aprobat noi reguli, mai relaxate, privind datoria publică şi deficitul bugetar

Comisia Europeană a aprobat ajutorul de 95,3 milioane de euro pentru TAROM

Sorin Grindeanu propune ca Centura Capitalei să treacă în administrarea Primăriei București

Partenerii noștri