Tramvaiele cumpărate de Primăria Capitalei au motoare mai mici decât cere instituția. Finanțarea UE ar putea fi pusă în pericol
Primăria Capitalei lansează o licitație uriașă, de 500 de milioane de euro pentru reabilitarea a 50 de kilometri de linie de tramvai. Un preț piperat de 10 milioane de euro pe kilometru. 300 de milioane ar urma să vină din fonduri europene, iar pentru restul banilor primăria ar urma să se împrumute. Primăria are în derulare și un contract de achiziție de tramvaie, dar, deși au venit doar câteva, sunt cu probleme. Motoarele au o putere mai mică.
Nicușor Dan nu vrea să aibă o dezbatere cu Sebastian Burduja
Burduja: Nicușor Dan nu e un om de dialog
O macara s-a prăbușit peste o mașină parcată lângă o benzinărie, în București
Incendiu și explozii la o clădire din Sectorul 1 al Capitalei
Firea și-a depus candidatura la PMB
Burduja s-a înscris oficial în cursa pentru Primăria Capitalei
Burduja și-a depus candidatura la Primăria Capitalei
Ciucă, despre renunțarea la Cîrstoiu: Era clar că nu există nicio speranță
Burduja: Să ne concentrăm pe viitor. Orice zi pe care o pierdem în aceste cancanuri – ce a fost, cine a fost – este o zi pierdută
Tramvaiele livrate de Astra Arad au venit cu motoare mai mici, de 100 kW, deși constructorul a promis la licitație motoare cu putere mai mare. Cele stabilite prin contract erau de 120 de kilowați. Producătorul susține că motoarele instalate pe tramvaie, luate de la Siemens, au o putere variabilă. Pleacă de la 100 de kilowați dar ar putea ajunge și la 151, iar folosirea la putere mai mică ar ajuta la reducerea consumului.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Tramvaiele care au venit și care vor veni au motoare Siemens. Comisia de recepție se va pronunța asupra conformității motoarelor cu oferta care a fost făcută. Cerința din caietul de sarcini și oferta adusă de Astra și pe care, noi, Comisia de recepție, trebuie să o verificăm, este ca motoarele să poată să dezvolte o putere de 120. Vom face toate verificările, astfel încât tramvaiele sa fie conforme cu oferta și cu contractul de finanțare cu UE”.
Diferențe ar fi, potrivit unor surse Digi24, și la sistemul de tracțiune și la viteza de accelerație. Cele 100 de tramvaie sunt luate pe fonduri europene și costă aproximativ 200 de milioane de euro. Dacă sunt probleme legate de respectarea criteriile tehnice, pot fi probleme cu finanțarea.
Bucureștiul are, în prezent, în jur de 500 de tramvaie, din care doar 400 pot ieși pe traseu, iar necesarul este de încă pe atâtea.
Pentru reabilitarea infrastructurii, Primăria Capitalei lansează la licitație un contract uriaș, de jumătate de miliard de euro. El va cuprinde modernizarea a 16 linii de tramvai.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: „Peste 2 ani, Bucureștiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată”.
Noile tramvaie ar urma să fie introduse la început pe linia 41, în octombrie, aflată într-o stare mai bună față de altele. Pe traseu se lucrează la modernizarea peroanelor pentru a corespunde cu lungimea noilor garnituri, care este de 36 de metri. Deocamdată au fost livrate 8 tramvaie din comanda totală de 100 de garnituri. Pe măsură ce numărul va crește, tramvaie noi vor fi introduse și pe alte linii.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News