Live

O firmă românească face locomotive hybrid plug-in din vechituri de acum 40 de ani

Data publicării:

Compania România Euroest din Constanța cere Parlamentului European și Comisiei Europene sprijin derularea unui program de conversie a locomotivelor diesel vechi, poluante şi cu durata de viaţă depăşită, în locomotive “verzi”, adică locomotive electrice pe acumulatori şi locomotive hibrid plug – in.

Compania românească este de părere că în acest fel industria feroviară ar fi susţinută pentru a promova, la scară largă, aplicaţii feroviare inovatoare, în scopul creării de avantaje competitive transportului feroviar.

În februarie 2018, ROMÂNIA EUROEST a finalizat şi pus în funcţie prima locomotivă plug – in Hybrid din România (LHy — M), locomotivă care se află astăzi la finalul procesului de urmărire în exploatare şi certificare produs conform NNTR — România.

Locomotivele care ar urma să fie modernizate și „ecologizate” au vechime de peste 40 de ani fiind excesiv de poluante. Pe lângă nenumărate avantaje tehnice şi economice, modernizarea locomotivelor ar micșora drastic emisiile de dioxid de carbon. Astfel în cazul a 110 locomotive diesel poluante folosite pe platforme industriale emisiile de C02 ar fi reduse cu cel puțin 2400 de tone, iar zgomotul produs cu până la 65%, potrivit clubferoviar.ro.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Grindeanu e sigur că banii din PNRR pentru infrastructura rutieră vor fi folosiți integral. „Am semne de întrebare pe zona CFR”

Un om a murit iar altul a fost rănit după ce o mașină a fost izbită de trenul Budapesta - București

Cum arată Mammoth, cel mai mare „aspirator” de poluare din lume, care transformă dioxidul de carbon din aer în piatră

Fabrică de ulei amendată de Garda de Mediu pentru poluarea reţelei de canalizare cu grăsimi vegetale

Partenerii noștri