Live

Grindeanu: Portul Constanța a fost un El Dorado 30 și ceva de ani. Digitalizarea se va întâmpla, că vor unii, sau nu vor

Data actualizării: Data publicării:
Sorin Grindeanu a vorbit luni seara, la Digi24, despre digitalizarea Portului Constanța. Foto: Facebook / Constanța Port

Sorin Grindeanu a vorbit luni seara, la Digi24, despre digitalizarea Portului Constanța. „Digitalizarea trebuie să se întâmple în Portul Constanța, că vor unii, că nu vor, că le place sau nu le place...”, a spus ministrul Transporturilor, care a precizat că acest demers va duce la „o anumită ordine”de intrare și va reduce evaziunea fiscală. „E una dintre principalele porți de intrare în țară a contrabandei”, a adăugat Grindeanu.

Caudiu Pândaru, jurnalist Digi24: Portul Constanța, atunci când sunt probleme, e sufocat.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Sper ca în săptămânile viitoare o primă digitalizare pe ce înseamnă intrările în Porul Constanța, acel ticketing pe care îl vor lansa zilele viitoare, să ducă la o anumită ordine în Portul Constanța.

Digitalizarea trebuie să se întâmple în Portul Constanța, că vor unii, că nu vor, că le place sau nu le place...

Am mai spus, Portul Constanța a fost un fel de El Dorado 30 și ceva de ani, în România. Companii care nu și-au plătit taxele, redevențele de exemplu, către Portul Constanța, de 30 de ani. N-au plătit apa de 30 de ani, curentul, dar sunt mari oameni de afaceri și mari companii în România. 30 și ceva de ani asta s-a întâmplat.

De asta spuneam, că le place, nu le place unora, sunt determinat să fac această curățenie. Și am început acest lucru.

Caudiu Pândaru: Digitalizarea va reduce și evaziunea fiscală?

Sorin Grindeanu: Evident, e una dintre principalele porți de intrare în țară a contrabandei.

Caudiu Pândaru: Când va fi funcțional sistemul?

Sorin Grindeanu: O primă parte, cea legată de ticketing, și îi anunț pe toți că nu va intra nimeni în port, când va funcționa, în câteva zile, fără a folosi acel sistem. Fără niciun fel de dubii.

Digitalizarea întregilor operațiuni din Portul Constanța este un proiect european.

Aș face o remarcă. Tot văd anumite tușe ale unora care ne spun că „domne, asta cu Europa să o lăsăm mai moale...”. Nu există la ministerul pe care îl conduc niciun proiect care să nu fie finanțat cu bani europeni. Toate proiectele importante – că vorbim de autostrăzi, că vorbim de CFR, că vorbim de achiziții de trenuri sau de investiții în CFR, că vorbim de digitalizare, toate au finanțare europeană. Așa că, acești apostoli ai „ieșirii”, într-un fel, eu zic să se liniștească, pentru că dacă tragem linie, beneficiile din acest punct de vedere sunt evidente.

Chestiunea legată de digitalizare va fi în mai multe etape. Prima va fi în câteva zile, urmând ca pe parcursul anului viitor să finalizăm tot ce ține de digitalizarea Portului Constanța. Este extrem de important.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Adrian Câciu spune că evaziunea fiscală în România este 10% din PIB. „Vi se pare puţin?”

Aproape 10 milioane de țigări, găsite la Turnu Măgurele în TIR-ul unui bulgar care transporta "motoare"

Ciolacu apără noua lege a evaziunii: Până în acest moment, la bugetul statului din evaziunea fiscală depistată n-am încasat nimic

Ciucă, după promulgarea legii care dezincriminează evaziunea fiscală sub un milion de euro: „România trece la o nouă etapă”

Partenerii noștri