Ministrul mediului, despre pericolul de poluare cu azot venit din Serbia pe Dunăre: Debitul la intrarea în țară ne ajută
Ministrul mediului, Mircea Fechet, a explicat sâmbătă la Digi24, după ce o barjă încărcată cu îngrășăminte s-a scufundat în Serbia, că estimările specialiștilor români arată că riscul unei eventuale poluări pe teritoriul României este minim.
Descinderi cu scandal la un depozit ilegal de fier vechi din Călărași
Ministrul Mediului: Sudul României se transformă într-un deșert Sahara
Noi imagini ale atacului rusesc cu drone asupra portului Reni
Poluare masivă pe Dunăre
Noi proteste în Serbia
"Ce s-a întâmplat în Serbia se poate întâmpla și în România". Avertismentul transmis de rectorul UBB
Sute de oameni și-au luat rămas bun de la victimele atacurilor în masă din Serbia
Președintele Serbiei cere dezarmarea populației
Corespondență din Belgrad, locul masacrului făcut de elevul de 14 ani
Mircea Fechet, ministrul mediului: „De la partea sârbă nu am primit nicio alertă. Este adevărat că am făcut o solicitare de informații pentru a înțelege mai bine ceea ce s-a întâmplat acolo și care este impactul local. Din discuțiile pe care le-am avut cu specialiștii, știm că debitul la intrarea în țară a Dunării e de aproximativ 9.000 metri cubi pe secundă, lucru care ne ajută, pentru că media lunii ianuarie este de 4-5.000. Asta înseamnă că, în cazul în care acest accident se confirmă, avem o diluție semnificativă care ar putea atenua șocul de poluare.
Estimările specialiștilor din România este că și în situația în care acest accident s-a întâmplat și acel azot ajunge să fie diluat în apă, nu vom avea probleme pe teritoriul românesc. Pe de o parte, din pricina debitului mare, pe de altă parte acel azotat fiind în saci, diluția se va face într-un timp mai îndelungat. Aș mai adăuga și faptul că temperatura scăzută a apei ne ajută. Pentru că nu favorizează înflorirea algelor”.
O barjă încărcată cu o mie de tone de îngrășăminte s-a scufundat în Serbia. Presa sârbă anunță că împingătorul este românesc, însă pe aplicația de monitorizare a traficului naval, apare ca fiind sub pavilion german.
Incidentul grav s-a înregistrat după ce împingătorul barjei respective a lovit pilonul unui pod. În urma impactului, barja a luat apă și s-a scufundat. Alertate, autoritățile sârbe au închis circulația pe podul care face legătura cu Croația, ca să-l inspecteze
Experții spun că la o viteză de deplasare a apei de 400 de kilometri pe zi, dacă îngrășământul va ieși din saci, valul de poluare poate lovi Delta în trei zile.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News