Live

Video Un pasager al avionului Blue Air care s-a depresurizat a povestit ce s-a întâmplat: „Am auzit un sunet. Apoi am simțit miros de încins”

Data publicării:
Un pasager al avionului Blue Air care s-a depresurizat a povestit ce s-a întâmplat. Foto: Captură video

Incident aviatic extrem de rar în timpul unei curse pe ruta Praga - București. Aeronava s-a depresurizat în zbor, iar măștile de oxigen au căzut din compartimentul de deasupra pasagerilor. Au fost momente de panică la bord dar, din fericire, nimeni nu a fost rănit. O comisie tehnică investighează acum motivele incidentului.

Cristian și alte 12 persoane au fost într-un city-break în Praga. Cu 20 de minute înainte de aterizarea pe Otopeni au început emoțiile.

Cristian Anghel - pasager: Am primit anunțul că urmează să coborâm și să ne pregătim, să ne punem centurile. La câteva secunde după ce am pus centurile, am auzit un ușor sunet în spatele avionului. După ce am auzit acel sunet, am simțit miros de încins, s-a schimbat brusc presiunea, altitudinea, pentru că tuturor ni s-au înfundat urechile și ne uitam unii la alții, nu înțelegeam ce se întâmplă. În câteva secunde, au căzut maștile. Ne-am pus măștile, am încercat să respirăm, aerul nu era tocmai plăcut, se simțea un aer închis, ușor încins, cu miros de ceva ars. După câteva minute, am primit mesaj din partea echipajului să ne păstrăm calmul, că este o problemă, dar una minoră. Ulterior, coborând, am simțit din nou niște fluctuații puternice de presiune, asta a fost cel mai deranjant la tot ce s-a întâmplat, a fost o schimbare foarte bruscă de presiune care ne-a făcut să simțim acea durere în timpane. Șocul a fost cel mai mare în momentul în care au căzut măștile. Am multe ore de zbor și nu am trăit astfel de momente. Am încercat să ne păstrăm un pic de simț al umorului ca să nu intrăm într-o stare de agitație cu toții.

Sorin Stoicescu - expert în aviație: Mirosul s-ar putea să fie de la măști și totodata s-ar putea ca durerile de urechi, de timpane, să vina de la coborârea oarecum rapidă către o înălțime de siguranță. Motivele obișnuite sunt cedarea unei părți a fuselajului sau un geam care poate să fie fisurat sau să fie pierdut cu totul, dar acestea sunt cazuri în care evoluția efectelor este destul de tragică. Se pare că ori a fost o ușoara depresurizare, ori a fost un defect de semnalizare, un semnal care nu a corespuns cu realitatea.

Reprezentanții companiei aeriene au venit cu explicații, la solicitarea jurnaliștilor Digi24: A fost un incident operațional care apare extrem de rar, dar care poate apărea oricând. Comandanții au acționat rapid, respectând procedura și au făcut tot ceea ce este necesar ca pasagerii să ajungă în siguranță la sol. (...) Expertiza tehnică este în desfășurare și așteptăm zilele următoare rezultatele acesteia. Aeronava nu a mai operat un alt zbor după aterizarea în siguranță la Otopeni.

103 pasageri au călătorit cu aeronava de tip Boeing 737-500.

Editor : A.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Ce a cauzat pierderea de altitudine a avionului Boeing 787, în urmă căreia 50 de oameni au fost răniți. Primele concluzii

„Dintr-o dată, avionul a picat din cer”. Momente de groază în timpul unui zbor în care pasagerii s-au izbit de tavanul avionului

VIDEO Un pasager din SUA a încercat să deschidă uşa unui avion în timpul zborului, la 8.000 de metri altitudine

Planul de restructurare a companiei Blue Air a eșuat. Comisia Europeană ordonă recuperarea ajutorului dat de statul român în pandemie

Partenerii noștri