Cum ajung migranţii să tranziteze România

Data publicării:
IMPARTIRE REFUGIATI GETTY

11 persoane au pus la cale o reţea de trafic de oameni care a reuşit în doar câteva luni să transporte prin România 150 de migranţi sirieni din Turcia către Occident. O afacere bănoasă, care funcţiona pe o schemă bine pusă la punct. Cetăţeni turci racolau refugiaţii care ajungeau în ţara lor la graniţa cu Siria. De aici oamenii erau aduşi în Istanbul, în piaţa Aksaray, un loc cunoscut pe harta traficului de oameni. Aici migranţii erau triaţi după locurile unde vor să ajungă şi îndrumaţi spre diferite ţări de tranzit.

Printre ele şi România. Refugiaţii ajungeau la noi pe ruta Turcia-Bulgaria- România. Nu de puţine ori însă ei au fost trimişi spre ţara noastră cu mai multe bărci.

La noi afacerea era controlată de doi cetăţeni români ajutaţi de câţiva turci stabiliţi legal în ţara noastră. Planul era simplu. Refugiaţii trebuiau preluaţi de la graniţă şi scoşi din ţară cât mai repede cu putinţă. Pentru fiecare situaţie în parte exista un plan de rezervă. În cazul în care erau prinşi de poliţişti la frontieră, migranţii cereau azil în România. Ajungeau apoi în centrele de refugiaţi.

O bună parte din refugiaţi proveneau din centrul din Galaţi. Oamenii ajunşi aici nu rămâneau mai mult de câteva săptămâni până în momentul în care primeau semnalul că pot fi scoşi din ţară ilegal.

Sirienii fugeau din centre şi erau îmbarcaţi în trenuri spre Bucureşti. Întotdeauna călătoreau noaptea pentru a fi feriţi de ochii autorităţilor. Erau apoi preluaţi din Gara de Nord chiar de capii reţelei.

Ajunşi în Bucureşti erau preluaţi şi duşi cu dube spre un hotel din Capitală. Rămâneau aici preţ de câteva zile. Procurorii spun că erau nevoiţi să doarmă chiar şi zece într-o singură cameră.

În tot acest timp traficanţii puneau la punct ultimele detalii. Vorbeau codat. Emigranții erau numiți „mărfuri”.

Migranţii rămâneau în Bucureşti până în momentul în care planul de transport era gata. Apoi erau aduşi la marginea capitalei cu taxiuri. Erau urcaţi în tiruri. Apoi aceste tiruri se îndreptau spre Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti.

În multe situaţii, spun procurorii, refugiaţii erau transportaţi ca mărfurile - în condiţii mizere, fără să se poată mişca. Mergeau sute de kilometri fără să ştie unde se află.

Preţul libertăţii era în medie de 5.000 de euro. Banii nu reprezentau însă garanţia că vor ajunge în ţările vestice. Procurorii DIICOT au reuşit după 3 luni de monitorizare să îi prindă pe cei 11 membri ai reţelei. Prin acelaşi coşmar dar pe alte trasee trec zilnic zecile de mii de migranţi în Ungaria, Grecia sau Italia.

De multe ori, oamenii au plătit cu viaţa încercarea de a evada din calea războiului. Nu de puţine ori chiar călăuzele au semnat condamnarea lor la moarte, după ce i-au abandonat de teama poliţiei.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Mihai Mărgineanu și soția lui, 19 ani de iubire și doi copii. "Nici nu știi ce să zici la o aniversare din...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...