Sari la conținut

Bogdan Mirică, publicitarul care a ajuns la Cannes

Pasiunea lui pentru lumea cinematografiei l-a determinat să studieze Scenaristică și Producție la Universitatea Westminster din Londra, pentru ca apoi să înceapă o carieră în acest domeniu. A debutat ca script reader pentru Studiourile Slingshot, apoi a început colaborarea cu MediaPro Pictures.

După ce a scris câteva scenarii (Ho Ho Ho, Las Fierbinți și 180), a realizat propriul său proiect, Bora Bora, care a fost premiat la festivalul Premiers Plans (Angers, Franţa) şi la TIFF şi a fost selecţionat, printre altele, la festivalurile internaţionale de film de la Locarno, Varşovia şi Salonic.

„Aveam nevoie de actori care să aibă o fibră aparte, de virilitate mocnită, care oricând poate exploda. Vorbesc despre potenţialitatea lor artistică, nu de realitate”, a declarat Bogdan Mirică despre procesul de casting pentru această producţie.

„Am început sa scriu la acest film acum vreo patru ani - a stat, a gestat în mine, l-am scris, l-am transformat, l-am stilizat. Când scriu, îmi place să las scenariul să dicteze propriul lui ritm. Bineînteles că, în cazul de faţă, dincolo de scris, a fost vorba şi de timpul necesar finanţării. Locurile pe care le-am gasit pentru filmare sunt extensia geografică a unor psihologii malformate, lipsite de emoţie şi umanitate”, mai spune Bogdan Mirică.