Sari la conținut

Aplicaţii mobile pentru comunitate

24 de ore a însemnat maratonul aplicaţiilor mobile de la Cluj-Napoca. În tot acest timp, cei 70 de participanţi, împărţiţi în 15 echipe, au profitat de fiecare moment, pentru a crea cea mai bună aplicaţie de care clujenii să se folosească în oraş. Echipele au venit cu idei care mai de care pentru a îmbunătăţi comunicarea între comunitate şi administraţia locală.

"Merg pe jos, în fiecare zi la serviciu şi se întâmplă să fiu nervos, pentru că un semafor nu funcţionează sau pentru că un capac de canal lipseşte sau altă problemă şi nu ştiu ce să fac. Am un telefon în mână care este foarte capabil şi ce să fac cu el? Asta a fost situaţia care m-a făcut să vin cu ideea", a povestit Adrian Bona, unul dintre inițiatorii proiectului.

Aplicaţia, accesată cu ajutorul telefonului mobil, va permite fiecărui cetăţean să sesizeze, prin trimiterea unei simple fotografii, o problemă de pe străzile oraşului, iar datele vor fi trimise direct administraţiei, pentru a o rezolva în cel mai scurt timp posibil.

"Scopul major este să avem un app-store al oraşului. De ce să avem o singură aplicaţie, când putem să avem toate aplicaţiile considerate utile. Primăria va ajuta cu tot ce poate pentru promovarea aplicaţiilor şi pentru corelarea dintre cetăţean şi funcţionar public", a explicat Diana Apan, consilier servicii web în cadrul primăriei clujene.

"Avem atâtea device-uri cu care acum se pot face aceste comunicări şi cred că va ajuta foarte mult atât comunitatea tehnologică, cât şi cetăţenii, primăria şi în această colaborare tripartită, să ne fie mult mai interesantă viaţa în Cluj-Napoca", a spus Cristian Dascălu, organizator al evenimentului.

Autorităţile locale au pus la dispoziţie date despre cluburile şi restaurantele din oraş, dar şi despre numărul locurilor de parcare, iar participanţii s-au folosit de ele pentru a crea aplicaţiile mobile, care vor fi implementate cu ajutorul primăriei.