Sari la conținut

Transalpina, pagubă de 100 de milioane de euro

Firma care a închis Transalpina trebuie să dea înapoi statului 100 de milioane de euro, spune CNADNR, după ce a făcut o expertiză contabilă. De asemenea, autorităţile vor să recupereze bani de la firma Romstrade, pentru a plăti despăgubiri proprietarilor de pensiuni din zonă, care au rămas fără turişti.  

Paguba de 100 de milioane de euro a fost stabilită de o comisie contabilă, spun cei de la CNADNR, şi reprezintă banii pierduţi de stat în toată perioada când firma care trebuia să pună parapeţii şi să facă marcajele pe un tronson de 25 de kilometri pe Transalpina nu a făcut de fapt aproape nimic.

„Lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată şi lucrări plătite şi neefectuate”, a spus Narcis Neaga, director CNADNR.

Pentru că nu există parapeţii de siguranţă, autorităţile au hotărât să închidă drumul chiar şi pe perioada verii, când în mod normal se poate circula peste munte. Şoferii care au mers pe acolo, au circulat pe propria răspundere. Închiderea drumului a însemnat pierderi pentru cabanierii din zona Rânca.

Scăderea de zece ori a numărului de turişti înseamnă pierderi majore pentru proprietarii de pensiuni. Ei au dat în judecată CNADNR-ul ca să îşi recupereze pierderile, iar cei de la Companie vor, la rândul lor, să facă o altă expertiză contabilă, pentru a face rost de aceşti bani tot de la firma Romstrade. Acest lucru îi bucură pe cabanieri.

„Vine cam târziu, pentru că noi intrăm în iarnă cu multe neajunsuri, având în vedere că Transalpina nu a funcţionat în vara aceasta”, a spus Constantin Pănescu, preşedintele Concesionarilor din Rânca.

Lucrările pe Transalpina au fost sistate în urmă cu doi ani, când firma Romstrade a intrat în insolvenţă, iar administratorul ei, Nelu Iordache, a ajuns în spatele gratiilor pentru fapte de coruptie, iar apoi mutat în arest la domiciliu. De atunci, cea mai înaltă şosea din ţară a rămas la stadiul de şosea fără marcaje şi parapeţi de protecţie.