Sari la conținut

ROMÂNIA CU ÎNCETINITORUL. Cum e la alții. Autostradă suspendată în Indonezia, construită în numai 14 luni

În urmă cu un an, traversarea Insulei Bali cu maşina era un coşmar. Turiştii care ajungeau la aeroportul din Denpasar şi voiau să meargă la hotelurile de lângă ocean rămâneau blocaţi în trafic. Străzile înguste şi aglomeraţia transformau drumul într-un slalom prin infern. Dar Guvernul a găsit soluţia. O autostradă cu trei benzi pe sens şi cu pistă pentru motociclete care să traverseze marea şi să unescă zona turistică de cel mai important aeroport.

Au pregătit proiectul în detaliu.

Autorităților din Indonezia le-a luat trei ani să contureze autostrada care traversează marea și unește două capete ale insulei.

În cei trei ani, specialiştii au reuşit să studieze solul, să facă proiectul şi cel mai important, să ridice autostrada peste mare. Construcţia efectivă a durat doar 14 luni.

Inginerii au săpat în mare 13 mii de găuri adânci de 30 de metri în care a fost turnat cimentul pentru ridicarea pilonilor de susţinere. Toată şoseaua de mare viteză are 12,7 kilometri şi a costat puţin peste 200 de milioane de dolari, adică jumătate din banii folosiţi de Guvernul României pentru a ridica Transalpina, o șosea cu două benzi în munte și fără parapete de protecție.

Acum, pe autostrada construită peste mare, turiştii pot ajunge de la aeroport la destinaţia de vacanţă în doar 15 minute, faţă de patru ore cât dura drumul înainte. Taxa de şosea rapidă e de un dolar. Adică de trei ori mai mică decât taxa de acces pe Autostrada Soarelui.

Durata construcției: 14 luni

Preț: 200.000.000 de dolari

Lungime: 12,7 km

13.000 de piloni în mare

Adâncimea fundației: 30 de metri.