Sari la conținut

Elevii nu vor majorarea pedepselor pentru cei care atacă profesorii

Consiliul Național al Elevilor, unica structură reprezentativă a elevilor la nivel național, se opune demersului legislativ privind majorarea pedepselor aplicate în situații de lovire, repectiv jignire a cadrului didactic de către elev, publicând un comunicat în care propune o soluție care să vină în sprijinul asigurării unui climat educațional sigur prin implementarea unor politici educaționale mai eficiente în sensul combaterii violenței din școli.

scoala agerpres 13.1.2016

FOTO: Agerpres

 

În acest moment, pedeapsa pentru loviri sau alte violenţe este de până la 5 ani de închisoare, iar pentru vătămare corporală gravă de până la 10 ani. „Considerăm că un mediu școlar bazat pe repect reciproc poate fi asigurat nu prin tratarea efectelor, ci a cauzelor care conduc la manifestarea unor comportamente deviante, ce afectează nivelul de calitate a educației în România.

În acest sens, susținem o implicare mai activă a autorităților locale în mediul educațional, astfel încât securitatea să fie garantată, indiferent de disponibilitățile materiale ale educabililor.

Mai mult decât atât, milităm pentru diversificarea ofertei curriculare și extracurriculare, prin facilitarea unor discuții cu alte organe și instituții competente din sectorul pentru combaterea violenței. În acest context, orele de psihologie ar putea fi abordate și în direcția promovării unei colaborări bazate pe respect, comunicare deschisă și unei gestionări a conflictelor interumane bazate pe mediere.

Totodată, trebuie realizate actualizări în predarea pedagogiei, aspect fundamental în formarea cadrelor didactice, astfel încât să fie abordate și chestiuni ce țin de relația elev-profesor din societatea modernă.

Privind în perspectivă, astfel de măsuri nu numai că ar avea un impact vizibil în scurt timp, dar ar asigura și o dezvoltare pluridimensională a beneficiarilor primari ai educației, ce ar putea contribui decisiv la minimalizarea cazurilor de violență din cadrul unităților de învățământ.

Consiliul Național al Elevilor își exprimă permanent dorința de a edifica un parteneriat stabil între actorii direct implicați în procesul de învățare, și anume elev, cadru didactic și părinte, în speranța asigurării unui cadru de învățare primitor, pliat pe nevoile și prioritățile celor menționați.

Majorarea pedepselor nu are potețialul de a tempera fenomenul, însă flexibilizarea traseelor educaționale în sensul prevenirii violenței și comportamentelor agresive și asigurării colaborării tripartite se pot dovedi măsuri viabile și cu efecte benefice imediate”, potrivit comunicatului  Consiliului Național al Elevilor.