Sari la conținut

Elicoptere din toată lumea vor fi reparate la Ghimbav

Elicoptere Airbus şi Eurocopter din toată lumea sunt reparate şi modernizate în România. Unitatea de mentenanţă de la Ghimbav din Braşov a fost prezentată astăzi publicului de către constructorul francez. Este locul unde se fac şi reviziile obligatorii ale aparatelor de zbor din dotarea unor instituţii din România.

Hala de producţie a gigantului european a fost deschisă în septembrie anul trecut, iar aici lucrează 72 de tehnicieni care se asigură să elicopterele sunt mereu apte de misiune.

Claudiu Loghin, reporter Digi24: 22 de aparate de zbor ale unor instituții de stat din România și alte cinci țări ale lumii sunt în prezent în lucru în hala Airbus de la Ghimbav. De aceste operațiuni se ocupă nu mai puțin de 72 de tehnicieni.

În prezent, angajaţii lucrează şi la un elicopter SMURD ce a intrat în inspecţie pe 24 aprilie.

Vasile Călitu, tehnician: Acest aparat intră într-o revizie periodică definită de un program bine stabilit în care se înlocuiesc componente care nu mai sunt în parametri. O astfel de revizie la acest tip de elicopter poate să dureze între minim trei luni și o perioadă puțin mai lungă.

Hala de aproximativ 10.000 de metri pătraţi a fost inaugurată în 2002, iar de-a lungul timpului, zeci de elicoptere au fost reparate sau verificate aici.

În prezent, în hală sunt patru elicoptere româneşti dar şi elicoptere militare aduse din Marea Britanie sau Emiratele Arabe.

Serge Durand, director general: Poate să dureze 12 luni, poate să dureze mai mult de un an. Elicopterele sunt aduse aici şi se întorc la clientul nostru ca unele noi. Complet modernizate.

Liviu Ionescu, inginer teste: Un zbor de încercare este efectuat pentru a regla elicopterul cât mai bine ca să-l livrăm la beneficiar. Să testăm puterea maximă a motorului și avertizările de limite. Zborul de încercare e mai periculos decât un zbor operațional.

La Airbus Helicopters se va fabrica şi elicopterul H215 M, un aparat de zbor bimotor care poate fi echipat pentru misiuni medicale, utilitare sau misiuni militare de menţinere a păcii.

O parte din subansamblele pentru acest elicopter, dar şi mai multe operaţiuni de montaj vor fi realizate de angajaţii fabricii româneşti de elicoptere IAR Braşov.