ANRE: La facturile la electricitate emise pe mai multe luni, furnizorul trebuie să-i ofere clientului posibilitatea plății în rate

Data actualizării: Data publicării:
zoltan nagy bege vorbeste la o emisiune in studioul digi24
Zoltan Nagy-Bege, vicepreședintele ANRE Foto: captură video Digi24

Facturile la energie se schimbă. Autoritatea de reglementare obligă furnizorii să simplifice facturile pentru consumatorii casnici și impune noi reguli pentru cei care le emit. De exemplu, dacă factura este emisă pentru o perioadă mai mare decât cea prevăzută în contract, furnizorul trebuie să permită clientului să plătească în rate, a spus la Digi24 vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege.

Această nouă factură nu este o noutate chiar atât de mare, pentru că noul regulament de furnizare de energie electrică l-am avut la începutul lunii februarie și în acel regulament deja, sub formă de listă, apar elementele care trebuie să fie incluse în factură, pe prima pagină”, a spus el.

Am încercat să limităm elementele care apar pe prima pagină a facturii pentru a oferi clienților ușor de citit. Restul elementelor trebuie să fie pe verso sau în anexele la factură”, a adăugat el.

Nagy-Bege spune că pe prima pagină a facturii vor apărea doar informațiile „absolut esențiale” pentru clienți – datele de identificare ale clientului și ale furnizorului, perioada facturată, cantitatea de energie facturată, prețul, termenul scadent, eventualele obligații de plată neachitate, datele de contact ale furnizorului.

În momentul în care un furnizor are restanță în emiterea facturilor și facturează o perioadă mai mare de o lună, automat trebuie să-i ofere clientului și posibilitatea plății eșalonate în tot atâtea rate câte luni se facturează. În cazul unei facturi emise pe trei luni, de exemplu, pe factură trebuie să apară 3 scadențe, cu 3 sume împărțite egal”, a explicat vicepreședintele ANRE.

Editor : M.B.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri