Întrebări și justificări după dispariția a 100 de vagoane CFR Marfă

Data publicării:
vagoane cfr marfa

Lipsa vagoanelor a fost constatată în urma unui inventar la nivel naţional, făcut de corpul de control al ministerului, care încă nu s-a încheiat.

„Accept până în momentul când voi avea un raport final, și faptul că e posibil să fi fost greșeli în contabilitate”, a susținut Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

Declaraţia ministrului este aspru sancţionată de specialişti.

„Dacă în acest domeniu, de inventar simplu de vagoane, deci obiect al muncii pentru CFR Marfă, nu există ordine probabil că același lucru îl vom regăsi și în situația datoriilor și a obligațiilor și în relația cu furnizorii și clienții. Orice element de incertitudine poate să producă greutăți în procedura de achiziție a unei companii”, a spus Ionel Blănculescu, consilier onorific al primului ministru.

Ministrul Relu Fenechiu a anunţat că aşteaptă un raport detaliat despre soarta acestor garnituri.

„Cei responsabili au dat explicații, gen vagoanele sunt în alte depouri, vagoanele sunt pe traseu”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Multe dintre ele au fost abandonate, de fapt, prin diverse staţii şi halte, pentru că s-au stricat pe traseu şi nu s-au găsit bani să le repare, spun şefii sindicatelor. Şi reprezentanţii ministerului spun că este imposibil ca ele să fi ajuns la fier vechi.

„E greu să furi un vagon. Ca să-l fure cineva trebuie să-l tracteze cu o locomotivă”, a declarat Iulian Măntescu, lider de sindicat.

Un vagon are peste 10 tone şi, dacă ar fi dat la un centru de colectare, ar aduce un câştig de cel mult 8.000 de lei. O osteneală prea mare pentru o sumă atât de mică, cred cei din minister. Foştii directorii din companie spun că, plimbate între CFR Marfă şi Societea de Administrare a Activelor Feroviare, multor vagoane li s-a pierdut urma.

„O parte au fost, sunt inscripționate atât SAAF cât și CFR Marfă și multe din ele s-au confundat”, a spus Constantin Zaharia, fost director CFR Marfă.

Societea de Administrare a Activelor Feroviare a fost înfiinţată, ca şi CFR Marfă, în 1998 prin spargerea Societăţii Naţionale Căile Ferate Române. A primit de atunci zeci de mii locomotive şI vagoane atât de marfă, cât şi de călători ca să fie reparate şi apoi închiriate sau ca să fie vândute la fier vechi. În primii zece ani, vânduse deja 59.000 de vagoane de marfă, 1.800 de vagoane de călători şi peste 1.600 de locomotive. De multe ori în pagubă, după cum au arătat controalele Curţii de Conturi.

Citiți și: EXCLUSIV. 100 de vagoane ale CFR Marfă au dispărut

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Richard Gere și Uma Thurman au făcut show la Cannes 2024. S-au distrat de minune la ședința foto pentru...
Pro FM
Shania Twain, adevărul despre legătura specială cu Jon Bon Jovi. „Îmi încălzește inima”
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
Cine sunt cei 450.000 de pensionari ce primesc 2.700 lei lunar, deși au cotizat mai puțin de 15 ani?
Digi FM
Imagini cu erupţia vulcanului Ibu din Indonezia, pe fundalul fulgerelor. Rezidenţii din şapte localităţi...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...