Noi planete asemănătoare Pământului ar putea fi descoperite în curând. Anunțul făcut de oamenii de știință

planete
Tehnologia este dezvoltată pentru un telescop aflat în construcție în deșertul Atacama din Chile. FOTO: Shutterstock

Oamenii de știință au creat un dispozitiv astronomic care poate analiza lumina verde-albastră emisă de stele, ceea ce ar putea ajuta la descoperirea unor noi planete asemănătoare Pământului, transmite Sky News.

Cercetătorii spun că dispozitivul i-ar putea ajuta să găsească o planetă similară cu a noastră, care orbitează o stea asemănătoare Soarelui.

Noul sistem oferă șansa de a descoperi și mai multe secrete spațiale.

Descoperirea a fost făcută de fizicienii de la Universitatea Heriot-Watt din Edinburgh și Universitatea Cambridge.

„Ne va permite să studiem planete mai mici pe orbite mai lungi, cu scopul de a descoperi prima planetă asemănătoare Pământului care orbitează în jurul unei stele asemănătoare Soarelui, a spus dr. Samantha Thompson de la Cambridge.

Tehnologia este în curs de dezvoltare pentru Extremely Large Telescope (ELT), care se construiește în deșertul Atacama din Chile.

Editor : B.C.