Live

Galerie Foto Au început testele de rezistenţă la podul de la Brăila. Inaugurarea este programată la finalul lunii

Data publicării:
Sursa foto: Cristian Pistol / Facebook

Testele de rezistenţă la podul suspendat de la Brăila au început luni, acestea reprezentând un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

"Au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila! Aceste teste statice şi dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. După ce va fi dat în folosinţă, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea cât şi în Zona Liberă Brăila", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a subliniat, într-o postare pe reţeaua de socializare, că la acest pod, al treilea de acest fel ca dimensiune din Europa, s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru şi susţine tablierul metalic cu ajutorul tiranţilor, scrie Agerpres.

"Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone", a precizat Pistol.

Un an și jumătate de întârzieri

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa, ar urma să fie inaugurat pe 27 iunie pe varianta Măcin, după un an și jumătate de întârzieri. A doua variantă, Jijila, ar urma să fie deschisă mai târziu.

Termenul inițial de finalizare era decembrie 2021. A urmat o amânare pentru decembrie 2022, iar apoi o nouă amânare pentru vara pentru ruta scurtă - Măcin.

Lungimea podului suspendat este de 1.974 metri, iar lungimea drumului principal Brăila-Jijila este de 19 kilometri. Lungimea drumului de legătură cu DN 22 Smârdan-Măcin este 4,328 kilometri. Costul proiectului se ridică la 500 de milioane de euro.

Editor : V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Marcel Ciolacu a vizitat şantierul naval din Brăila: „România produce! Din ce în ce mai mult şi mai bine”

Accident grav în Brăila: Doi oameni au rămas încarcerați. Traficul este complet blocat

"Golden Gate de România" are din nou probleme. Pe podul de la Brăila se face a treia asfaltare în doar nouă luni de la inaugurare

Cutremur în România, duminică după-amiază. Este al doilea în două zile, în aceeași zonă

Partenerii noștri