Live

Sorin Cîmpeanu: Nu doar elevii din România fac meditații. Fac și cei din Franța, și din Japonia, și din Germania

Data publicării:
Meditațiile sunt colacul de salvare în pandemie FOTO: Getty Images

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a declarat, miercuri că pierderile educaționale din periada pandemiei sunt foarte mari și că nu doar elevii din România fac meditații, ci și cei din Japonia, Franța sau Germania. "Meditațiile sunt peste tot", a spus el.

Referindu-se la meditațiile la care sunt nevoiți unii părinți să apeleze, ministrul a precizat că acestea nu sunt specifice sistemului de învățământ românesc, fiind întâlnite peste tot.

„Pierderile educaționale au fost mari și foarte mari. Pierderile educaționale au fost neuniform distribuite, există această inechitate. Principala problemă a sistemului de învățământ din România nu este performanța, ci este inechitatea, este lipsa unui acces echitabil la un învățământ de calitate. Aceste diferențe au existat dintotdeauna, aceste diferențe există și în alte sisteme de învățământ din lume, în toate sistemele de învățământ din lume.

Meditațiile, să știți, că nu sunt un atribut al sistemului de învățământ din România, meditațiile sunt peste tot, și în Franța, și în Japonia, și în Germania, deci meditațiile există.

Sunt foarte pragmatic în abordare, nu vreau să fiu ipocrit și să spun că vom ajunge în momentul în care vom interzice părinților să consolideze pregătirea propriilor copii. Acest lucru este o absurditate și nu se face niciunde în lume”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a spus că soluția o reprezintă meditațiile organizate în școli, pe modelul orelor remediale.

„Ce putem face? Să venim din resursele statului, în paralel, cu meditații organizate sistemic, la nivelul școlii. Avem aceste ore remediale, care funcționează nu atât de bine pe cât ne-am dori, nu ne așteptăm să recuperăm toate aceste pierderi suferite pe perioada de pandemie. Vom extinde acest program de ore remediale, atât în timp la nivelul anului școlar următor și sunt covins că va fi nevoie și după anul școlar 2021-2022 pentru că sunt pierderi foarte mari, nu trebuie să negăm acest aspect. La ore remediale participă un număr mic de elevi, care duc aceste ore mai degrabă spre sistemul meditațiilor plătite de către stat, trebuie extins atât în timp, cât și numersic, pentru că cei care au suferit pierderi cu siguranță sunt mult mai mulți decât cei 250.000 de elevi care au reclamat aceste pierderi”, a mai spus Sorin Cîmpeanu, citat de Mediafax.

Citește și: Încă se caută soluții pentru ce nu au putut învăța elevii în anul școlar. Un fost ministru propune vouchere pentru meditații

Editor : Georgiana Marina

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Nota surprinzătoare primită de Radu Drăgușin după ce a jucat 103 de minute în ultimul meci al sezonului pentru Tottenham

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Doi bărbați din Caraș-Severin au intrat într-o școală pe un geam lăsat deschis și au furat banii pentru bursele elevilor

Tragedie pe insula Java: 9 elevi și un profesor au murit într-un accident cu autobuzul școlar

Deca: Inteligența artificială va fi integrată din ce în ce mai mult în educație. Vom forma 100.000 de profesori în pedagogia digitală

20% dintre tinerii români nici nu învață, nici nu muncesc. "E un mit periculos, că avem prea mulți studenți. Suntem într-un mare risc"

Partenerii noștri