Live

Saună gratis și damf oribil în tramvaiele bucureștene: „Suntem o rușine a Europei!”

Data publicării:

Canicula transformă tramvaiele bucureștene vechi și urâte în... saune mobile. Societatea de transport public oferă călătorii la alegere, în curent, damf oribil și căldură infernală, insuportabilă. Din când în când, controlorii STB verifică dacă pasagerii tramvaielor-saună au plătit taxa. Batjocura costă un leu și 30 de bani de persoană, per călătorie.

Caniculă-n stradă, disconfort cumplit în tramvaie. Fie că ai drum din Rahova spre Valea Cascadelor, pe linia 8, fie că alegi ruta 44, din Giulești spre Gara de nord, ori iei 35 -ul dinspre MIlitari spre bulevardul Timișoara, încolo... tichetul STB îți oferă aceeași bătaie de joc. Ca acum un an, ca acum doi și ca dintotdeauna, tramvaiul bucureștean oferă damf pestilențial și saună.

Călătoare: Suntem o rușine! Suntem o rușine a Europei! Până nu se va pune la punct transportul în comun, se pălăvrăgește aiurea. Sunt foarte revoltată pentru că am mai mers și-n alte părți și așa ceva...

Călător: Având în vedere canicula care se petrece în ultimul timp... căldura e insuportabilă câteodată în tramvai. Sunt momente când tramvaiul stă foarte mult pe loc, e chiar în soare și atunci nu prea poți suporta căldura, oricât de obișnuit ai fi.

Cu puțin noroc, tramvaiele bucureștene puteau circula cu aer condiționat în vara aceasta. N-a fost să fie, însă. Anul trecut, regia care le administrează a anulat licitația care prevedea echiparea a 199 de tramvaie. Din cauza asta, acum, confortul este... zero. Dincolo de aerul fiert și acru... tramvaiul bucureștean își scârție etatea, urlă, se încovoaie. Pare piesa arhaică a unui parc provincial... de aventură.

Vatmanii n-o duc mai bine. Și-n cabine tot 40 de grade au, ca-n vagoane. În 7 ore de muncă, cel puțin... păcălesc canicula cum pot. Unii și-au cumpărat ventilatoare ieftine și le-au legat artizanal de bord. Alții... țin ușa permanent deschisă, și ferestrele... așijderea.

Reporter: Face față? Vă descurcați cu canicula?
Vatman: Păi da, ce să facem? Asta e...
Reporter: Ăsta e improvizat de matale, nu?
Vatman: Da!
Reporter: Merge, merge, mmm?
Vatman: Merge.
Reporter: Nu puneți și-n tramvai câteva?
Vatman: Ei... De unde atâta?
Reporter: Moare lumea de cald aici.
Vatman: Știu... Așa este!
Reporter: Din ce an e tramvaiul?
Vatman: 74.

Acum 45 de ani, adică. În 1974, când a fost construit tramvaiul, trupa ABBA câștiga Eurovision-ul, președintele Richard Nixon demisiona de la cârma Americii, primarul Gabriela Firea împlinea doi ani, iar Ceaușescu Nicolae inaugura Transfăgărășanul și anunța începerea lucrărilor la primul tronson de metrou, Semănătoarea - Timpuri Noi.

În loc de epilog... câteva cifre: din cele 486 de tramvaie aflate pe inventarul STB, în traseu ies zilnic... 272. Restul sunt prin depouri... defecte, ori... în reparații.

Editor web: Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Angajata lui Gigi Becali de la FCSB nu s-a mai ferit și a spus totul: ”Era o povară”. Acum vede lucrurile diferit

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

O plângere penală vizează candidații PUSL la Consiliul local al Sectorului 1. Liviu Negoiță: Anumite semnături nu ar fi conforme

Cetăţean străin, reţinut după ce a fost prins în Bucureşti cu trei kilograme de cocaină, droguri pe care intenţiona să le vândă

Sondaj INSCOP. Nicușor Dan rămâne pe primul loc în cursa pentru Primăria Capitalei, urmat de Piedone. Ce scor ar obține Firea

Sebastian Burduja vrea ca Bucureştiul să devină port la Dunăre: „Nimeni nu a fost în stare în 34 de ani să facă asta”

Partenerii noștri