Live

Criza containerelor maritime: Coca-Cola a ajuns să folosească nave cargo

Data actualizării: Data publicării:
Un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii. Foto: Gettty Images

Costul transportului mărfurilor cu containerele maritime au crescut atât de mult încât grupul Coca-Cola Co. a ajuns să recurgă la nave care în mod normal sunt utilizate pentru transportul de materii prime industriale, transmite Bloomberg.

În perioade normale, Coca-Cola transportă materialele în întreaga lume în aceleaşi containere maritime care sunt utilizate pentru a transporta orice de la jucării la biciclete.

În condiţiile în care capacităţile de transport sunt supuse la presiuni, Coca-Cola a ales să utilizeze aşa-numitele „bulk carriers” (-vrachiere-nr.), care sunt utilizate de traderii de materii prime pentru a transporta produse precum cărbune şi minereu de fier, a dezvăluit Alan Smith, director de achiziţii de la Coca-Cola.

Principalul avantaj al utilizării containerelor este că acestea sunt un element integral al unui lanţ logistic care poate transporta bunuri în mod eficient de unde sunt produse acolo unde sunt utilizate. Navele cargo sunt mai ieftine dar sunt mai puţin convenabile pentru că mărfurile trebuie să ajungă în port şi de la un port la altul.

Pentru a avea o imagine a dificultăţilor cu care se confruntă Coca-Cola şi alte multinaţionale, în prezent un container care transportă bunuri din Shanghai la Rotterdam costă 14.558 de dolari, potrivit firmei Drewry Shipping. Preţurile au crescut în acest an la cel mai ridicat nivel înregistrat în ultimele decenii, informează Agerpres.

Atât de tensionată este situaţia pe piaţa containerelor maritime încât au existat chiar unele cereri pentru unii transportatori cargo să transporte containere pe punţile navelor lor de marfă.

Din păcate pentru companiile care închiriază nave au început să crească exploziv şi tarifele pentru transportul mărfurilor în vrac. Indicele Baltic Dry Index, un indicator al costului închirierii navelor cargo, a urcat marţi la 5.409 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, potrivit bursei londoneze Baltic Exchange.

Pandemia a dus la o criză a containerelor de transport. Companiile care importă sau exportă produse sunt dispuse să plătească și de 6 ori mai mult pentru închirierea lor, dar nici așa nu reușesc tot timpul să le obțină. Chiar dacă au succes, așteaptă uneori luni întregi să-și primească mărfurile. Acest lucru riscă să crească prețurile produselor peste tot în lume

Editor : M.L.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Pe navele de croazieră există camere de închisoare și morgă. Superstițiile legate de puntea cu numărul 13

O femeie dispărută de-acasă a fost găsită după 3 zile încuiată într-un container și spune că nu știe cum a ajuns acolo

Cei mai mari roboți din lume au plecat pe mare. Cum vor transforma navele uriașe fără echipaj transportul maritim

Ucraina a distrus o treime din navele rusești din Marea Neagră. Sunt flotele tradiționale de domeniul trecutului? (Time)

Partenerii noștri