Live

Inventatorul bateriei litiu-ion spune cum vor ajunge mașinile electrice o prezență obișnuită pe străzi

Data publicării:

Stanley Whittingham, unul dintre câștigătorii premiului Nobel pentru Chimie în 2019, a cărui cercetare s-a dovedit extrem de importantă în dezvoltarea bateriilor litiu-ion, a spus că tehnologia omniprezentă în ziua de azi este gata să devină mai puternică și mai accesibilă, elemente cheie pentru a adoptarea pe scară largă a mașinilor electrice sau a sistemelor domestice de stocare a energiei, informează Automotive News Europe.

Whittingham, în vârstă de 77 de ani, face parte dintre cei cercetători recompensați cu premiul Nobel pentru Chimie în 2019. El lucrează și în ziua de astăzi pentru a îmbunătăți tehnologia bateriilor, la peste 40 de ani de la descoperirea făcută în timp ce lucra pentru Exxon Mobil, care i-a adus patentul pentru o baterie reîncărcabilă litiu-ion.

"Vor deveni mai ieftine și mai accesibile, iar cercetarea pe care o facem va crește capacitatea de stocare și le va face mai sigure în același timp", spune Whittingham, profesor la Universitatea de Stat din New York, într-un interviu acordat la Sydney.

Viitoare îmbunătățiri ale tehnologiei ar putea impulsiona eforturilor de a combate schimbările climatice, permițând o utilizare mai largă a surselor de energie regenerabilă. Viziunea lui îi consolează pe constructorii auto, care se confruntă cu vânzări tot mai mici de mașini electrice în cea mai mare piață de acest tip - China.

Editor web: Vlad Mironescu

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Mihai Neșu, adevărul despre divorț: ”Ei nu i-a plăcut niciodată”. S-a spus că soția l-a părăsit după accidentul teribil

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

S-a declanșat o „cursă pe viață și pe moarte” care va transforma cu totul cea mai mare piață a mașinilor electrice din lume

Tesla va concedia peste 10% dintre angajații săi din toată lumea (Reuters)

SUA nu mai vrea să importe mașini electrice din China: „Vehiculele lor prezintă riscuri pentru securitatea noastră națională”.

(P) România se îndreaptă către un viitor mai verde

Partenerii noștri