SUA nu mai vrea să importe mașini electrice din China: „Vehiculele lor prezintă riscuri pentru securitatea noastră națională”.

Data publicării:
Biden nu mai vrea să cumpere mașini electrice din China
Casa Albă spune că mașinile electrice chinezești pot afecta siguranța națională. Foto: Profimedia

Președintele Joe Biden a fost îndemnat să interzică importurile mașinilor electrice chinezești în Statele Unite. Președintele Comisiei Bancare a Senatului, Sherrod Brown a spus: „Mașinile electrice chinezești sunt o amenințare existențială pentru industria auto americană.”, relatează BBC

Ceilalți congresmeni au vrut să mărească tarifele pentru mașinile electrice chinezești pentru a le ține cumva departe de Statele Unite. În februarie, Casa Albă a spus că au deschis o investigație având ca temă dacă mașinile electrice chinezești sunt o amenințare de securitate la nivel național. 

Senatorul Sherrod Brown a postat pe platforma socială X, următorul mesajul: „Nu putem să lăsăm China să își aducă înșelăciunea susținută de guvern în industria auto americană”. 

Setarile tale privind cookie-urile nu permit afisarea continutul din aceasta sectiune. Poti actualiza setarile modulelor coookie direct din browser sau de aici – e nevoie sa accepti cookie-urile social media

Războiul comercial între SUA și China 

În februarie, președintele Biden a spus că politicile Chinei „ar putea inunda piața noastră industrială cu vehiculele sale care prezintă riscuri pentru securitatea noastră națională” și că el „nu va lăsa asta să se întâmple cât timp este la conducere”.

Casa Albă a adăugat și că Washington poate impune restricții având în vedere îngrijorările că tehnologia din mașinile fabricate în China ar putea „colecta mari cantități de date importante despre șoferi și pasageri”. Aceasta a avertizat că prin mașinile care sunt conectate la internet se „folosesc regulat camerele și senzorii să înregistreze informații detaliate despre infrastructura Statelor Unite; interacționează direct cu infrastructura critică; și pot fi controlate de la distanță”. 

China este cel mai mare producător de mașini și se luptă cu Japonia pentru a fi cea mai mare țară care exportă mașini. În timpul acestei săptămâni, în cadrul unei vizite în China, Janet Yellen, Secretarul trezoreriei al SUA, a avertizat Beijingul că Washingtonul nu va permite Chinei să repete ce s-a întâmplat în anul 2000, când China a importat foarte mult în America. Ca răspuns, Liao Min, viceministrul chinez al finanţelor și-a exprimat „profunda îngrijorare” către restricțiile pe care le-a pus SUA pe domeniile investițiilor și de comerț. Acesta a mai adăugat și faptul că avantajele competitive ale Chinei se datorează „pieței la scală mare, sistemului industrial complet și resurselor umane din abundență”. 

De asemenea, joi, cea mai mare linie aeriană a Americii a rugat administrația lui Biden să oprească aprobările noilor zboruri dintre SUA și China. Aceștia au adresat o scrisoare către secretarul de stat, Antony Blinken și Secretarul departamentului de Transporturi, Pete Buttigieg, în care au spus că politicile „dăunătoare anti-competițiale” ale Chinei pun industria SUA în dezavantaj: „În cazul în care creșterea pieței aviatice chineze continuă necontrolată și fără a avea în vedere egalitatea accesului pe piață, zborurile vor continua să fie suspendate către transportatorii chinezi în detrimentul lucrătorilor și întreprinderilor din SUA”.

Cele două țări au fost blocate într-un război comercial din 2018, de când administrația lui Trump a impus tarife mai mari de 360 de miliarde de dolari pentru bunuri chinezești. Beijingul s-a răzbunat, punând tarife mai mari de 110 miliarde de dolari pe produse americane. Joe Biden a păstrat aceste tarife în vigoare. 

Anul trecut, valoarea bunurilor pe care SUA le-a cumpărat din China a scăzut cu puțin peste 20% la 427 miliarde de dolari. În același timp, valoarea bunurilor pe care SUA le-a adus din China a scăzut cu 4% sub aproape 146 miliarde de dolari. 

Editor : C.S.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri