Avertisment privind maşinile second-hand
Maşinile second hand sunt ieftine, dar riscante. Multe dintre ele au trecut prin accidente grave sau au kilometrajul măsluit, atrag atenţia specialiştii. Situaţia e cu atât mai îngrijorătoare cu cât 3 din 4 maşini care circulă pe drumurile României sunt mai vechi de 10 ani.
Românii conduc printre cele mai vechi mașini din Europa
Prețul mașinilor second hand din România a atins cel mai ridicat nivel din istorie
RAR Auto-Pass, documentul obligatoriu pentru vânzarea unei mașini la mâna a doua
Mașini vechi, utile pe front
Mașinile second-hand pot fi verificate la RAR
Cum arată limuzina blindată a lui Putin
Unde poți încărca mașina electrică în România
Avantajele și dezavantajele unei mașini electrice
Geoană, despre anunțurile lui Macron
Cu cât un autoturism este mai vechi, cu atât este mai periculos pentru cel care-l conduce, dar şi pentru alţi şoferi. În România, trei din patru maşini au mai mult de 10 ani. Şi numărul rablelor e din ce în ce mai mare. Numai anul trecut înamtriculările au crescut cu 18 la sută.
Dan Barbu, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente: „Maşinile în principiu sunt garantate de producător undeva la 8 ani, ce depăşeşte această perioadă clar că reprezintă un risc mai mare pe circulaţia pe drumurile publice”.
Cristian Preoteasa director de vânzări: „Gândiţi-vă că o maşină de 10 ani este o maşină eligibilă programului Rabla şi atunci consider că e o maşină care ar trebui în principiu casată”.
În plus, o maşină care a avut unul sau mai mulţi proprietari poate ascunde un istoric cu probleme. Multe maşini aduse din străinătate au kilometrajul falsificat pentru a fi vândute mai scump. Jumătate din autoturismele second hand vândute între statele din spaţiul comunitar au kilometrajul dat înapoi, arată datele europene.
Cristian Preoteasa, director vânzări: „Această practică a kilometrajului e una destul de uzuală, noi ca dealeri de masini sh suntem in primul rand atenti la acest aspect pe langa starea tehnica a masinii pt ca influetneaza datele problemei, de la pret, revizii necesare
Autorităţile de la Bruxelles au găsit o soluţie pentru a stopa acest fenomen. Modelul olandez, unde există o bază de date in care la fiecare revizie este înregistrat kilometrajul unei maşini.
FOTO: INQUAM PHOTOS - Octav Ganea
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News