Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, la Interviurile Digi24.ro: PSD și PNL trebuie să candideze separat în 2024

Data actualizării: Data publicării:
sorin gindeanu in studio la interviurile digi24
Sorin Grindeanu spune că pensiile speciale trebuie eliminate total. Foto: Digi24

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, a declarat miercuri, la Interviurile Digi24.ro, că până la finalul anului viitor vor fi dați în circulație cel puțin 200 de kilometri de drum expres și autostradă. Prim-vicepreședintele PSD a vorbit și despre scoaterea UDMR de la guvernare, precum și despre funcționarea coaliției după rotația guvernamentală. Acesta a recunoscut că cele două ministere, Transporturi și Dezvoltare, sunt ministere care cresc șansele partidelor care le conduc la alegerile de anul viitor. Grindeanu a mai spus că PSD și PNL trebuie să candideze anul viitor separt la alegeri și că social democrații nu vor face niciodată alianță cu AUR.

Principalele declarații:

  • Scandalul numirii Secretarului General al Guvernului: Acest post este la PNL, în legătură cu persoana care este propusă, această discuție va fi închisă înte Marcel Cioalcu și Nicolae Ciucă. Mai multe date nu am, dar e un post extrem de important. Am avut Coaliție la începutul acestei săptămânii, eu nu am simțit nicio tensiune. Dincolo de fantasticul unor titluri, lucrurile nu stau așa.
  • Merită să ne aducem aminte cum s-a format această Coaliție. În toamna anului 2021, când a fost un eșec de proporții, acea coaliție de dreapta, din care au mai apărut niște partide: Reper, Forța Dreptei, au eșuat. Singura variantă de a asigura stabilitate era ca noi, din postura câștigătorilor alegerilor din 2020, că am văzut discuții despre cum s-a deturnat votul românilor - PSD a câștigat alegerile, să intrăm la guvernare. Este singura variantă de stabilitate. 
  • Liberarii au impresia că au predat guvernarea: E o coaliție. Nu au cum să aibă impresia asta cât timp jumătate din posturile din guvern sunt ale lor.
  • Nu cred că PSD și PNL trebuie să aibă candidaturi comune. Fiecare trebuie să își maximizeze șansele.
  • Nu PSD a vrut scoaterea UDMR de la guvernare. PSD a vrut ca UDMR să fie în continuare parte din coaliție. Întrebați-l pe domnul Kelemen Hunor.
  • PNL a fost parte semnatară a protocolului. În momentul în care s-a luat decizia să se reducă numărul de ministere eram deja în afara protocolului. Așa cum am mai spus, probabil dacă era după alegeri personale, dacă ar fi ales familia mea, probabil și-ar fi dorit să mă întorc în Parlament să continui mandatul de deputat de Timiș. Din moment ce s-a intrat pe această discuție, fiecare din partidele semnatare a dorit să își maximizeze șansele având în vedere și anul electoral 2024. 
  • Ministerul Transporturilor este un minister care datorită muncii pe care întreaga echipă a depus-o la minister va ajunge să intre în normalitate după ce 30 de ani am văzut cum nu se fac lucrurile. 
  • Sunt două ministere care au proiecte foarte vizibile: Dezvoltarea și Transporturile. 
  • Că fiecare partid a dorit să își miximizeze prezența în guvern este un lucru normal. 
  • Am avut aproape 300 de voturi în Parlament, la un necesar de 234. E o majoritate solidă. 
  • De ce a fost atunci UDMR la Guvernare? Pentru că erau și înainte. Au avut oameni care au fost miniștri buni. Din păcate, nu au dorit o anumite flexibilitate. Realitatea este că vorbim de 5-6%. Niște colegi extraordinari, repet, dar guvernarea și majoritatea nu stăteau în UDMR.
  • Am fost de față la discursul lui Kelemen Hunor, mi s-a părut ... vorbea cineva care de trei ani era acolo. A fost la guvern și dintr-o dată începi să critici. Până atunci nu erau toate lucrurile pe care dintr-o dată le-a descoperit Kelemen Hunor. Un pic dezamăgitor.
  • Există riscul ruperii Coaliției? Eu sper că nu, pentru că nu există altă variantă decât alegerile anticipate. PSD nu rămâne la guvernare într-un guvern minoritar. Se depune mandatul la Administrația Prezidențială. Această opțiune nu există, oricât se gândesc niște domni că ar trebui să iasă de la guvernare în primăvara anului viitor. Să se gândească de două ori. Să se reunească cu Cioloș, cu Drulă, cu Orban, să se regăsească cu Kelemen Hunor, să refacă o nouă majoritate, foarte bine...succes.
  • Protestul magistraților: Eu știu că sunt oameni extrem de bine plătiți, oameni care ies la pensie înaintea mea. Statul, în acești ani, i-a considerat o categorie specială. Eu nu înțeleg de ce spun că li s-a întors spatele. Îi las pe români să îi judece. Eu am mai spus, dacă ar fi fost doar decizia mea aș fi eliminat total toate pensiile de acest tip, speciale, din România. Există în acest moment un dialog pe care îl are ministrul Muncii cu Comisia Europeană, eu nu contest condițiile grele pe care le au cei care în teatrele de război, asta da, dar nu le-aș numi pensii speciale. România nu își permite să piardă fonduri europene.
  • Vor fi sancționați parlamentarii PSD care votează împotriva eliminării pensiilor speciale ale parlamentarilor? Da.
  • Ultimele sondaje: Sunt convins că odată cu faptul că președintele PSD a devenit prim-ministru, va crește la loc partidul în procente. USR și AUR au în proporție de 80-90% un electorat comun. Cel mai bun exemplu este votul din diaspora.
  • Exclus din punctul meu de vedere să facem alianță cu AUR în 2024. E un partid care, din perspectiva mea, nu e îndreptat spre valorile pentru care s-a muncit foarte mult în România. Au șovăieli în a spune cu toată gură că suntem membri UE și membri NATO și că e foarte bine. Nu înseamnă că sunt pro-Putin, dar nici nu sunt convinși că e bine că suntem membri UE sau NATO. Pentru mine, această șovăială este eliminatorie. Nu poți să faci proiecte majore fără finanțare europeană. Garantează vreunul de la AUR că se oprește Putin în Ucraina, dacă tot spun că nu e bun NATO? Asta sunt chestiunile grave. Chestiunile mai puțin grave sunt cele legate de un comportament semisălbatic. Eu așa ceva nu am văzut. 
  • Singurii care au semnat ceva cu AUR sunt cei de la USR. Sunt singurul partid parlamentar care a făcut un acord cu AUR în ultimii trei ani. Să nu vă mire în 2024 că se vor alia.
  • Când se deschide Podul de la Brăila? La începutul lunii iulie. Vineri voi merge acolo. Descărarea spre Brăila este gata, dar este o descărcare secundară. Descărcarea principală va fi gata anul viitor pentru că va fi în drumul expres Galați - Brăila care va fi gata anul viitor, în prima partea anului. Pe partea cealaltă, este gata descărcarea spre Măcin.
  • În acest moment suntem în faza în care încep să fie demontate macaralele, schelele. Această demontare ar putea dura luni bune. Eu am luat decizia și o să văd vineri dacă e o decizie corectă, ca acest pod să fie dat în circulație chiar dacă trebuie să mai treacă două luni pentru această procedură de demontare. De exemplu, de la 6 dimineața la 8-9 seara să se poată circula, iar pe parcursul nopții să închidem circulația să se poată demonta aceste schele. E perioada estivală, mulți oameni vor folosi acest pod, și este o variantă logică. Schelele nu pot fi demontate sub trafic.
  • Până la finalul anului 2024 trebuie să existe cel puțin 200 de kilometri de drum expres și autostradă dați în circulație în România. Asta înseamnă o medie de 100 de km pe an. 
  • În 2024, într-o privire moderată, să știți că se poate ajunge la 150 de km, nu la 100. 
  • În toamna anului 2024 se va merge de la Craiova la Constanța pe autostrată. Tot ce înseamnă Craiova-Pitești se finalizează și tot ce înseamnă A0 Sud trebuie să fie în circulație.
  • Sunt convins că se va circula pe porțiuni importante pe A7 Autostrada Moldovei. E lăudabil ceea ce se întâmplă, ceea ce face UMB. Și-au triplat numărul de kilometri pe care îi au de făcut, dar e o provocare. De aceea, monitorizăm orice proiecte.
  • A7 este finanțat prin PNRR bucata până la Pașcani. A7 continuă în nord până la Siret, până la granița cu Ucraina. Sunt semnate contracte de la Pașcani la Siret pe 12 din 13 loturi. 
  • CFR Călători și cei de la CFR SA nu au bugetele aprobate pentru că nu sunt realiste. Eu nu am cum să semnez un buget nerealist.
  • Un miliard de euro investiții în infrastructura din Portul Constanța și în zona adiacentă. Portul Constanța, în secolul 20 a fost gândit în special ca port cu o capacitate mare feroviară. Au fost reabilitate 100 de linii în port începând de anul trecut. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri