Sari la conținut
News Alert

Ministerul Sănătăţii întreabă pacienţii: Cât de mulţumiţi sunteţi de serviciile din spitale? 

 

Formularul respectiv urmăreşte să constate gradul de încredere al pacienților în serviciile medicale oferite într-o unitate sanitară publică.

Legislația de sănătate conține prevederi referitoare la asigurarea drepturilor de acordare a serviciilor de sănătate către pacienți, dar și obligațiile acestora de a se încadra în anumite norme de conduită referitoare la participarea în cadrul sistemului de asigurări de sănătate, conduita față de personalul medical etc.

De asemenea prevederile legale conțin referințe privind gestionarea situațiilor în care nu sunt respectate drepturile și obligațiile de cooperare în cadrul sistemului de sănătate, fiind creionate structuri însărcinate cu judecarea acestor situații (ex. consiliile etice din unitățile sanitare, comisii de disciplină ale organismelor profesionale etc.). Situația reală este necorespunzătoare, în practică fiind des întâlnite încălcări ale drepturilor pacienților, de la refuzul acordării serviciilor medicale sau sanitare până la condiționarea acordării acestora de obţinerea unor beneficii personale.

Această stare de fapt induce incertitudine în privinţa onestităţii personalului medical și secundar, neîncredere în actul medical prestat, ceea ce se traduce într-un grad scăzut al încrederii pacienților în calitatea serviciilor medicale.

În același timp, se constată cu îngrijorare deteriorarea imaginii profesioniștilor din sistemul de sănătate prin incriminarea în perpetuarea fenomenului plăților informale, rezultat al lipsei unor stimulente salariale corespunzătoare și încărcarea birocratică a profesiunii medicale, ceea ce conduce la demotivarea lor, aceștia preferând, în ultimii ani, să părăsească sistemul de sănătate național și să performeze în țări cu o cultură organizațională mai dezvoltată.

La acești factori contribuie deficiențele de tip legislativ, care nu definesc suficient de clar drepturile și obligațiile pacienților, ale cadrelor medico-sanitare sau ale personalului din administrația sistemului de sănătate, care nu permit gestionarea situațiilor tensionate în interiorul sistemului de sănătate și care nu favorizează colectarea și analiza informațiilor legate de aceste aspecte”, se arată în argumentaţia Ministerului Sănătăţii pentru necesitatea introducerii formularului de feed-back.

ORDINUL MINISTERULUI SĂNĂTĂŢII

Art. 2. - În vederea îndeplinirii scopului prevăzut, mecanismul de feed-back al pacientului va cuprinde următoarele măsuri:

a) înregistrarea opiniilor pacienţilor internați privind calitatea serviciilor oferite în cadrul unității sanitare, prin completarea directă a Chestionarului de feed-back al pacientului;

b) înregistrarea sesizărilor electronice referitoare la calitatea servicii oferite și la integritatea personalului unității sanitare în/din cadrul unității sanitare, prin completarea Formularului de sesizare on-line;

c) analiza punctelor de vedere și ale sesizărilor primite de la pacienți, de către Consiliile etice din componența unității sanitare;

d) redactarea de concluzii concentrate sub forma de avize etice sau de hotărări etice de către membrii Consiliilor etice și comunicarea acestora către persoanele care au formulat sesizările sau către instituții sau organizații relevante;

e) evaluarea gradului de satisfacție al pacienților referitor la calitatea serviciilor oferite în cadrul unității sanitare prin rapoarte periodice de activitate ale Consiliului etic;

f) evaluarea gradului de respectare a drepturilor și obligațiilor pacienților și ale cadrelor medico-sanitare, în cadrul unității sanitare, prin rapoarte periodice de activitate ale Consiliului etic;

g) evaluarea calității serviciilor medicale și a gradului de respectare a drepturilor și obligațiilor pacienților și ale cadrelor medico-sanitare, din sistemul public de sănătate, prin rapoarte periodice, întocmite la nivel județean și/sau național de către structura de integritate a sistemului de sănătate.

Art. 3. - Unitățile sanitare din sistemul de sănătate vor respecta următoarele proceduri:

a) vor organiza procedura de selecție a membrilor Consiliului etic conform prevederilor legale în vigoare;

b) unitățile sanitare vor pune la dispoziția pacienților chestionarul de evaluare, conform modelului prevăzut de prezentul ordin la anexa nr. 1 și vor asigura publicarea pe site-ul propriu a link-ului privind accesul la Formularul de sesizare on-line a pacienților, care va rămâne vizibil permanent.

c) toate chestionarele completate de pacienți și toate sesizările primite pe adresa unităților sanitare vor fi analizate conform atribuțiilor consiliilor etice prevăzute de legislația în vigoare.

d) răspunsurile Consiliilor etice din unitățile sanitare desemnate vor fi raportate la finalul fiecărei perioade (trimestru/anual) către Compartimentul Integritate din cadrul Ministerului Sănătății, conform termenelor prevăzute de legislația în vigoare.

Art. 4. - Rezultatele obținute din analiza chestionarelor aplicate în unitățile sanitare și din răspunsurile Consiliilor etice sunt utilizate pentru aprecierea gradului de satisfacție al pacienților și pentru evaluarea gradului de respectare a drepturilor acestora, conferite de legislația în vigoare și în vederea îmbunătățirii mecanismului de feed-back al pacientului.

Art.5. – Toate unitățile sanitare publice vor aplica metodologia mecanismului de feedback al pacientului. 

Pe aceeași temă
Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
De ce cookie-uri? Le utilizăm pentru a optimiza funcţionalitatea site-ului web, a îmbunătăţi experienţa de navigare, a se integra cu reţele de socializare şi a afişa reclame relevante pentru interesele tale. Prin clic pe butonul "DA, ACCEPT" accepţi utilizarea modulelor cookie. Îţi poţi totodată schimba preferinţele privind modulele cookie.
Da, accept
Modific setările
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
- Afișarea secţiunilor site-ului - Reţinerea preferinţelor personale (inclusiv în ceea ce privește cookie-urile) - Reţinerea datelor de logare (cu excepţia logării printr-o platformă terţă, vezi mai jos) - Dacă este cazul, reţinerea coșului de cumpărături și reţinerea progresului unei comenzi
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
RCS&RDS S.A. digi24.ro Vezi politica de confidenţialitate
prv_level, civicCookieControl, m2digi24ro, stickyCookie
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cX_S, cX_P, gcks, gckp, _cX_segmentInfo, cX_T
Google IDE google.com Vezi politica de confidenţialitate
IDE
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
- Analiza traficului pe site: câţi vizitatori, din ce arie geografică, de pe ce terminal, cu ce browser, etc, ne vizitează - A/B testing pentru optimizarea layoutului site-ului - Analiza perioadei de timp petrecute de fiecare vizitator pe paginile noastre web - Solicitarea de feedback despre anumite părţi ale site-ului
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google Analytics google.com Vezi politica de confidenţialitate
_ga, _gid, _gat, AMP_TOKEN, _gac_<property-id>, __utma, __utm, __utmb, __utmc, __utmz, __utmv
CrazyEgg crazyegg.com Vezi politica de confidenţialitate
ce2ab, ce_login, ceac, sid, _ceir, is_returning, _CEFT, ceg.s, ceg.u, __ar_v4, __distillery, __zlcmid, __zprivacy, _ga, _gat, ki_r, ki_s, ki_t, ki_u, km_ai, km_lv, km_ni, km_uq, km_vs, kvcd, optimizelyBuckets, optimizelyEndUserId, optimizelyPendingLogEvents, optimizelySegments
CXENSE cxense.com Vezi politica de confidenţialitate
cx_profile_timeout, cx_profile_data
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
- Interacţiuni social media (like & share) - Posibilitatea de a te loga în cont folosind o platformă terţă (Facebook, Google, etc) - Rularea conţinutului din platforme terţe (youtube, soundcloud, etc)
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Facebook facebook.com Vezi politica de confidenţialitate
a11y, act, csm, P, presence, s, x-referer, xs, dpr, datr, fr, c_user
Youtube youtube.com Vezi politica de confidenţialitate
GED_PLAYLIST_ACTIVITY,APISID, GEUP, HSID, LOGIN_INFO, NID, PREF, SAPISID, SID, SSID, SIDCC, T9S2P.resume, VISITOR_INFO1_LIVE, YSC, dkv, s_gl, wide
Twitter twitter.com Vezi politica de confidenţialitate
_twitter_sess, auth_token, lang, twid, eu_cn, personalization_id, syndication_guest_id, tfw_exp
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră, atât în cadrul site-ului nostru, cât și în afara acestuia.
- Oferirea de publicitate în site adaptată concluziilor pe care le tragem despre tine în funcţie de istoricul navigării tale în site și, în unele cazuri, în funcţie de profilul pe care îl creăm despre tine. Facem acest lucru pentru a menţine site-ul profitabil, în așa fel încât să nu percepem o taxă de accesare a site-ului de la cei care îl vizitează. - Chiar dacă astfel de module cookie nu sunt utilizate, te rugăm să reţii că ţi se vor afişa reclame pe site-ul nostru, dar acestea nu vor fi adaptate intereselor tale. Aceste reclame pot să fie adaptate în funcţie de conţinutul paginii.
Companie Domeniu Politica de confidenţialitate
Google DFP google.com Vezi politica de confidenţialitate
__gads, id, NID, SID, ANID, IDE, DSID, FLC, AID, TAID, exchange_uid, uid, _ssum, test_cookie, 1P_JAR, APISID, evid_0046, evid_0046-synced
Trimite
Vezi aici politica noastră de cookie-uri și de prelucrare a datelor tale