Două servicii telefonice pediatrice

Data publicării:
PEDITEL

Din 1 mai, un nou call center funcționează în cadrul Spitalului de Urgență pentru Copii din Cluj. 0364 917 este numărul la care 24 de ore din 24 părinții pot suna și vorbi direct cu un medic cu experienţă în domeniul pediatriei din cadrul unității medicale.

"Este necesar pentru părinți în ziua de azi, o informație în plus nu strică", spune o mămică.

"Îi bună de tot, eu cum stau în Câmpenești, Apahida, vă dați seama că nu tot timpul am vreme să vin în Cluj şi atunci e foarte util", afirmă o altă mămică.

Deşi funcţionează de doar câteva zile, părinții au început să apeleze la serviciile medicilor.

"Prin acest call center, noi încercăm ca acele cazuri care nu s-ar preta să ajungă și să aglomereze camera de gardă din UPU să fie rezolvate prin sfaturi telefonice", a precizat Cornel Aldea, managerul Spitalului de Urgență pentru Copii din Cluj.

"Acesta nu este un consult, este un sfat, este o discuție în ajutorul părintelui, în care părintele simte că își împarte responsabilitatea cazului împreună cu medicul. 60-70% dintre apeluri au fost finalizate cu recomandări la domiciliu", a afirmat Călin Lazăr, director medical la Spitalul de Urgenţă pentru Copii.

Eficiența unui astfel de sistem a fost dovedită de PEDITEL, primul serviciu de asistență medicală pediatrică prin telefon din România, deschis anul trecut la Spitalul de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca. 2014 a fost primul an în care la Unitatea de Primire a Urgenţelor din cadrul acestui spital nu a crescut numărul de cazuri.

De la 1 mai, după expirarea contractului de colaborare, inițiatorii proiectului au mutat centrul la o clinică privată, iar acum încearcă să extindă serviciul la nivel național.

"Avem o chestiune tehnică care trebuie să se implementeze, de la hărți cu locații, la numerele de ambulanță și așa mai departe. Cred că putem să funcționăm împreună fără niciun fel de concurență, pentru că nu a pornit ca un moft, ci este o necesitate", este părerea Cristinei Grigore, preşedinte executiv al Fundației Părinți Clujeni.

În cele 14 luni de funcționare, peste 11.000 de părinți au apelat serviciul PEDITEL, din care peste 65% au fost cazuri care s-au soluționat la telefon. Extinderea lui la nivel național presupune deschiderea a încă cel puțin patru alte centre în țară. În total, ar fi nevoie de aproximativ 100 de medici care să răspundă la telefoane și 400.000 de euro anual.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
De ce au fost criticaţi Carmen şi Klaus Iohannis de Paştele ortodox! Românii au spus-o direct, după mesajele...
Digi FM
Motivul pentru care Mihai Mărgineanu și soția lui au fugit în Spania: Nici nu știi ce să zici: ”Mulți...
Pro FM
Hailey Bieber e însărcinată și are deja o burtică proeminentă. Modelul și Justin Bieber au anunțat că vor...
Film Now
Chris Hemsworth, dezvăluiri despre rolul interpretat în „Furiosa”, prequel al filmului „Mad Max: Fury Road”...
Adevarul
Alina Kabaeva, „olimpica lui Putin", primele declaraţii după despărţire: „Dacă îți spune conducerea să nu te...
Newsweek
VIDEO 26 de țări contra Chinei, care a izolat Taiwan cu avioane de luptă. Distrugător SUA, implicat
Digi FM
Mihai Albu a fost diagnosticat cu cancer. Creatorul de pantofi, primele declarații după ce a fost operat...
Digi World
Un neurochirurg de 83 de ani, triatlonist pasionat, își împărtășește cele 4 principii pentru o viață lungă și...
Digi Animal World
Un bărbat a mers pe autostradă cu un șarpe prins de bara de protecție. Imaginile filmate în trafic au devenit...
Film Now
Hugh Grant a înșelat-o cu o damă de companie, dar i-a rămas prieten apropiat. Elizabeth Hurley, sprijinită de...