Reorganizarea ANAF, în practică: cum se va produce trecerea la noile structuri în vestul țării? 

Data publicării:
ANAF



Din toamnă, ANAF va fuziona cu Autoritatea Naţională a Vămilor și va avea loc preluarea activității Gărzii Financiare și desființarea acesteia. Totodată, în cadrul Agenţiei se va înfiinţa şi Direcţia generală antifraudă fiscală, care se va afla în subordinea premierului şi va lucra în coordonare cu DIICOT. In vestul ţării va avea două sedii, la Deva şi Oradea.

Angajaţii care vor face parte din noua structură vor fi supuşi unor noi examene, teste psihologice şi teste de integritate cu poligraful.

Guvernul susține că înființarea direcției regionale nu va duce la ”delocalizarea în totalitate” a personalului din județele din jur

Câteva principii după care se va face această reorganizare:
- structura de administrare fiscală existentă la nivel județean nu se modifică substanțial, întrucât administrația finanțelor publice aflată în municipiul reședință de județ va prelua o mare parte din atribuțiile vechii direcții generale a finanțelor publice judetene.
- deplasarea competențelor către nivelul regional nu este însoțită de delocalizarea în totalitate a personalului.
(sursa: Comunicat de presa - Ministerul Finantelor Publice) 

Victor Ponta: principiul a fost acela ca Administraţia Fiscală Regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili

”Din aparatul central al guvernului şi al ministerelor, până la sfârşitul anului, într-adevăr, un număr de 2.800 de funcţionari vor pleca. Nu este vorba de un număr mai mare şi acest lucru va permite revenirea la regula de angajare 1 la 1, iar posturile vacante nedesfiinţate din Sănătate şi Educaţie pot fi ocupate pe măsură ce avem disponibilul în anvelopa salarială. (...) am adoptat proiectul de hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. A fost o discuţie destul de aprinsă în media şi în teritoriu, decizia a fost adoptată astăzi şi toate cele opt sedii ale Direcţiilor Finanţelor Publice regionale şi antifraudă au fost aprobate astăzi.

Principiul a fost acela ca Administraţia Fiscală Regională să fie în cel mai mare oraş, care are cel mai mare număr de contribuabili şi, sper să nu greşesc, cred că este vorba despre: Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Bucureşti; iar Direcţiile Antifraudă în acele oraşe care, fie au activităţi specifice frontierelor... Constanţa, Suceava, Oradea - în aşa fel încât să avem o repartizare uniformă în teritoriu şi o capacitate administrativă net îmbunătăţită”, a afirmat premierul Victor Ponta, la finalul şedinţei de Guvern.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri