Exclusiv Accidentul din 2 Mai. Andreica, „Europol”: Cineva nu-și dorea ca polițiști din afara IPJ Constanța să ajungă lângă cluburile din Mamaia

Data actualizării: Data publicării:
masina implicata in accident rutier
Doi tineri au murit, pe 19 august dimineață, în localitatea 2 Mai din Constanța, după ce Vlad Pascu, un șofer de 19 ani, drogat, i-a lovit din plin și a plecat. Sursa: captură video

Președintele sindicatului Europol, Cosmin Andreica, a vorbit, marți seară, la Jurnalul de Seară de la Digi24, despre intervenția Poliției în cazul lui Vlad Pascu, care a ucis cu mașina, sub influența drogurilor, două persoană la 2 Mai. Andreica spune că dispecerul poliției a comunicat agentului care l-a oprit pe Pascu că nu există nereguli cu permisul de conducere sau cu mașina lui, iar când tânărul agent a cerut ca un alt echipaj să completeze verificările, dispecerul a transmis că nu există unul disponibil în zonă. Însă, președintele sindicatului Europol afirmă că pe litoral au fost detașați 15 polițiști din țară pe o perioadă de 35 de zile, dar au fost folosiți doar ca „semafoare umane”. Andreica reclamă faptul că doar polițiști de la IPJ Constanța au fost folosiți pentru a patrula zona cluburilor de pe litoral, cei detașați neavând acces. „Înseamnă că cineva nu-și dorea ca acei polițiști să ajungă în zona cluburilor din Mamaia, unde știm foarte bine ce clientelă avem”, a spus acesta.

Cosmin Andreica, președintele sindicatului Europol:

„La momentul la care a fost oprit tânăru, avea asupra sa doar cartea de identitate. Stațiile de emisie-recepție nu funcționează în Vama Veche, din cauza problemelor de semnal, de aceea agentul de poliție nu a putut accesa stația Tetra, să verifice bazele de date. Și atunci a apelat dispecerul și a solicitat date și informații cu privire la persoană și autoturism. Dispecerul a interogat bazele de date. Aici avem o altă problemă. Dispecerul nici măcar nu avea acces la bazele de date, dar asta e o altă chestiune. Asta ca să înțelegeți cum funcționează din compromis în compromis, fiecare coleg acceptă să-și facă datoria în condiții de compromis. Verifică bazele de date, nu identifică niciun fel de mențiune, vede că are permis de conducere și mașina nu este furată, că are ITP-ul valabil și comunică polițistului că nu are niciun fel de mențiune nici persoana, nici autoturismul. Acela este și momentul în care agentul întreabă dacă există un echipaj rutier disponibil pentru a completa verificările pe care el le-a început la fața locului și spune că nu există niciun fel de echipaj, în condițiile în care vorbim de sâmbătă dimineață, în sudul litoralului, în una din cele 3 stațiuni cele mai frecventate de turiști.

Nu se poate să n-ai echipaje rutiere sau să-ți spună dispecerul că nu există echipaj rutier în sudul litoralului. Eu cred că existau dar au fost în altă parte sau cel puțin faptul că nu au fost repartizate în această zonă este o mare gafă managerială, este o proastă gestiune a resurselor umane.

Apropo de detașați, am văzut că cei din Corpul de control nu s-au aplecat asupra acestei chestiuni, cu toate că au stat mai multe zile la Constanța. Polițiștii care au fost detașați la Constanța din țară, de la structurile rutiere, au «fost folosiți ca semafoare umane». Asta pentru că 9 ore din 8, cât durează un schimb de lucru, ei erau plantați în preajma drumurilor naționale, la trecerile de pietoni pentru fluidizare și dirijare. Nu li s-a permis să pătrundă în interiorul stațiunilor, n-au fost vreodată angrenați în acțiuni de testare a conducătorilor auto pentru consumul de alcool sau droguri, n-au fost planificați pe timp de noapte...Niciun polițist detașat nu a fost planificat pe timp de noapte.

E ușor paradoxal, pentru că acești polițiști – 15 la număr – au mers pentru 35 de zile să acorde sprijin, ori toți șefii se uitau urât la ei cumva, pentru că, în condițiile în care erau folosiți pentru chestiuni nu neapărat erau relevant – avem și ore de vârf în care se impune fluidizarea – dar nu poate nimeni să spună că 35 de zile s-a impus fluidizarea și atât.

Referitor la patrula de ordine publică, nu mă refer că un polițist de Constanța nu ar fi făcut acest lucru, spun doar că acel tânăr (agent de poliție – n.red.) a epuizat efectiv toate mijloacele pe care le avea la dispoziție pentru a încerca să clarifice motivul pentru care acea persoană a sunat la 112 cu două ore înainte, aspect care este de lăudat. În mod normal n-o să vedeți în trafic că la fiecare oprire a unei patrule de ordine publică aceea vă scoate din mașină, face un control corporal, verifică interiorul autoturismului șamd. Din perspectiva asta am spus că acel tânăr și-a dat tot interesul.

Cu privire la ceea ce se întâmplă în stațiuni și cluburi, e o constatare indirectă, o judecată de opinie, în condițiile în care vezi că ai 15 oameni pe care îi folosești doar pentru fluidizare. Îmi cer scuze, dar înseamnă că cineva nu-și dorea ca acei polițiști să ajungă în zona cluburilor din Mamaia, unde știm foarte bine ce clientelă avem. Avem și clientelă din mediul politic, și din zona de afaceri, avem multe vedete șamd. E de verificat câte controale s-au făcut în preajma cluburilor sâmbăta, duminica, vineri seara șamd. E de verificat câte controale, acțiuni au fost realizate în preajma cluburilor sâmbăta, duminica, vineri seara șamd. Pot să vă spun cu certitudine că acești colegi nu au fost implicați, au fost folosiți exclusiv pentru fluidizare. Iar în intervalul 22-06, adică exact când este vârful cluburilor, ei nu au fost folosiți. Au fost folosiți doar polițiști din IPJ Constanța”.

Şeful Poliţiei Române, Benone Matei, a declarat, marţi, la Constanţa, că accidentul de la 2 Mai, în urma căruia doi tineri au murit după ce au fost loviţi cu maşina de un şofer aflat sub influenţa drogurilor, putea fi evitat, el considerând au fost făcute mai multe „erori impardonabile” în acest caz.

Ministrul de Interne, Cătălin Predoiu, a prezentat, luni, raportul Corpului de control privind accidentul de la 2 Mai, în care un șofer drogat a ucis doi tineri. Predoiu a spus că şoferul Vlad Pascu a fost oprit în trafic chiar de şeful Serviciului Rutier Constanţa, cu o zi înainte de accident. Comisarul-șef nu l-a sancţionat pentru lipsa semnului de începător și nu i-a ridicat plăcuţele de înmatriculare.

Editor : Alexandru Costea

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri