CAMERA ASCUNSĂ. Parcările din București, faliment în loc de profit. Primăria Capitalei pierde milioane de lei

Data publicării:
parcare mfx

Miezul zilei în București. Reporterii încearcă să găsească un loc de parcare în zona centrală și întâlnesc un prim angajat al primăriei, care le spune că nu mai e niciun loc de parcare. Continuă drumul, se învârt în jurul Pieţei Universităţii mai bine de un sfert de oră, parchează și așteaptă să vină cineva să dea o chitanţă. După 5 minute apare în sfârşit un taxator. Reporterii îi spun cât vor să stea.

„Cinci ore - şapte lei cincizeci. De la cinci până dimineaţa este parcarea liberă”. „E liberă?”. „Da, domnul meu”. „Şapte lei cincizeci?”. „Vă rog din suflet”.

În timp ce numărăm banii, bărbatul face o mică reducere. „Lăsaţi aşa”. „Şapte, da?” „Mergeţi, domnilor!” Reducerea a venit uşor, mai ales că banii au intrat direct în buzunarul angajatului.

În zona parcului Cişmigiu, un alt casier găseşte rapid loc de parcare şi rupe şi chitanţă.

Goana după un loc de parcare e un lucru cunoscut în Bucureşti. Ce se ştie mai puţin e faptul că aceste mine de aur nu aduc profitul aşteptat. Astfel, o parte din banii colectaţi din taxele de parcare ajung în buzunarele casierilor şi nu în cel al Primăriei.

În București sunt în prezent puțin peste 100 de taxatori, care au în grijă aproape 5.000 de locuri de parcare. În mod normal, fiecare dintre ei gestionează 50 de locuri, iar la finalul zilei ar trebui să încaseze între 500 și 600 de lei. Daca banii ar fi colectați în mod eficient, Primăria Capitalei ar trebui să încaseze anual aproape 15 milioane de lei. Deocamdată, suma e doar un vis.

Pentru că strânge mai puțin de jumătate din această sumă, Primăria vrea să concesioneze 3.000 de locuri unor firme private, așa cum a procedat până în 2009. Atunci, dupa rezilierea contractului, încasările din parcări au scăzut de la 5 milioane de lei la doar 1,7 milioane.

Soluţii sunt. De exemplu, Primăria din Braşov a găsit o variantă mai eficientă: aparatele automate nu mai lasă loc de negocieri. Astfel, toţi banii strânşi ajung în contul celui care administrează parcarea, iar primăria câștigă bani buni din locurile de parcare, fără să fie nevoită să plătească salarii pentru casieri. „Peste 1,2 milioane de lei pentru aproximativ 2.500 de locuri de parcare concesionate firmei care se ocupă de locurile de parcare din municipiul Braşov”, a spus purtătorul de cuvânt al primăriei.

Deși Digi24 a solicitat un răspuns din partea conducerii Administrației Străzilor din București, responsabilii instituției nu au comunicat ce sume au încasat anul acesta din taxele de parcare și nici care este gradul de colectare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri